Theodorus de klerk

• Heleen

Wie heeft gegevens over Theodorus de Klerk, geboren rond 1869. Ouders waren Jacob de Klerk en Grietje Jager. De ouders waren schippers. Ik kan geen geboorteaktevinden. Het is een onbekende broer van mijn overgrootvader wiens naam ik tegen kwam als aangever van het overlijden van zijn nichtje in 1905 te Deventer. Mijn overgrootvader had altijd verkondigd dat hij geen broers of zusters had. Waarom dat was weet ik niet en is ook niet meer te achterhalen. Maar misschien….

• Tukkergirl

Welke omgeving moeten we het zoeken ????

Deventer of toch overijssel in zijn geheel ???

Thea

• E.L.Smit

Heb je de bevolkingsregisters geraadpleegd van de plaatsen waar de ouders van je overgrootvader hebben gewoond?

Groet Evert Smit

• Heleen

Zijn vader is in Raamsdonk geboren en zijn moeder in Zwartsluis. De ouders zijn in Raamsdonk getrouwd. Het waren schippers dus de geboorteplaats van Theodorus kan elke plaats zijn.Hij is in elk geval niet in Raamsdonk geboren. Schippers hadden altijd een thuishaven, waar ze ingeschreven stonden. Dit was Raamsdonk. Mijn overgrootvader heeft altijd gezegd dat er geen levende kinderen waren toen hij geboren werd (1875). Groot was dus mijn verbazing toen ik op de overlijdensakte van een jong geboren kind van mijn overgrootvader zijn naam aantrof. Het is een overlijdensakte van Theuntje de Klerk (21 augustus 1905, aktenummer 327), waarop staat dat hij als dagloner, wonende te Deventer, als “oom van de na te melden overledene” aangifte deed van het overlijden. Ik weet dat het een schot in het duister is, maar misschien weet iemand iets.Tot nog toe heb ik ook geen overlijdensakte of huwelijksakte gevonden. Misschien is hij wel nooit getrouwd geweest en zijn er ook geen nakomelingen.

• E.L.Smit

Als hij in 1905 te Deventer wordt vermeld, zou je toch het bevolkingsregister aldaar moeten raadplegen.Hopenlijk staat er bij waarheen hij is vertrokken.

Succes E. Smit

• Heleen

Daar had ik nog niet aan gedacht. Dom van mij. Ik ga binnenkort dus naar Deventer.Ik ben benieuwd of ik iets kan achterhalen.Pure nieuwsgierigheid.