Hallo allemaal,
Ik loop helemaal vast in mijn onderzoek. Ik hoop dat iemand me een stukje verder kan helpen door meer informatie te verstrekken over Henrica Wessels en/of Everardus Jansen den Hertog.
Ik weet dat zij in Leeuwen kinderen krijgen. Van deze kinderen zijn de volgende gegevens bekend:
Leeuwen 4.9.1745 Joanna. getuigen Cornelius Jansen en Maria Jansen
Leeuwen 30.8.1748 Franciscus.getuigen: Theodorus Jansen en Anna Jansen.
Leeuwen 9.1.1752 Joannes den Hertog(h). Getuigen Joannes Rutten van Cruysbergen en Margarita Jansen van Cruysbergen.
Leeuwen 28.7.1757 Wilhelmus. Getuigen Josephus Rutten van Hanten en Hilleke Cornelisse Cornelissen den Hertog. Huwt Arnoldina van Swan.
Leeuwen 30.10.1759 Cornelis Everardsen. getuigen Joannes Aertse Mulders
Het is mogelijk dat er ergens anders nog meer kinderen geboren zijn. Als iemand daar iets over weet is ook die tip welkom. Als dit alle kinderen zijn, dan moeten de ouders geboren zijn tussen 1700 en 1725 (schatting)
Ik heb een aanknopingspunt in Huissen. Daar vond ik de volgende informatie:
Henrica WESSELS.Gedoopt op 10-01-1726 te Huissen (getuige(n): Gerrit Janssen, Elisabeth Peters). Brontekst: Naam vader Jan Wessels.
Dochter van Jan WASSEN (zie 1668) en Catrijn KEUTENBROUWER (zie 554), overleden
Qua tijd en leeftijd zou het kunnen kloppen, maar daar is alles mee gezegd.
Verder is bekend dat een vermoedelijke zus van Everardus getrouwd is met Petri van Sterckenburg.
DTB Wamel R.B.S.:1690, blz. 56.7
Baptizata est Christina filia legitima Petri Sterckenburg et Maria den Hertog
susceperunt Hubertus Sterckenburg et Christina van Ballegoij.
Everardus heeft waarschijnlijk twee zussen. De bovenstaande Maria en dan nog Metje. Metje is gehuwd met Hymerick van Hees. Zijn broer heet waarschijnlijk Cornelis. Cornelis is gehuwd met Hilleke Jansen van Cruysberg
Het lijkt veel informatie, maar toch kan ik niets meer vinden over Everardus en Henrica Wessels. Ik hoop dat er hier iemand meeleest die me verder zou kunnen helpen.
Alvast bedankt voor het meedenken
Claudia