genealogie te Osnabruck

• Giorgio Zanoli

hallo, Ik ben op zoek naar een voormoeder van mij en die moet zo rond 1785 - 1795 geboren zijn te Osnabruck, waarschijnlijk is hiermee de (vanaf Nederland, dichtsbijzijnde) grote plaats bedoeld in Duitsland. Heeft iemand op het forum verstand van zoeken in Duitsland, schijnbaar zijn de archieven moeilijk toegankelijk en worden er op schriftelijke reacties niet echt gereageerd, heb ik me laten vertellen.

Alvast hartelijk dank

• Tukkergirl

Hallo

Je kunt deze site proberen

http://www.online-ofb.de/famlist.php?ofb=emsbueren&b=B&lang=de&modus=

of

http://gedbas.genealogy.net/suchen.jsp;jsessionid=F45FF9B4BE469D56CC62B3B7551A8E6D

Thea

• fokko sumar

http://www.wgod.nl/index.html is ook mogelijk om vragen te stellen

• giorgio zanoli

hartelijk dank allebei, van jouw opgegeven site, Tukkergir,l kon ik wel een paar Wedekinds vinden, maar helaas niet de juiste, maar wel een handige site, en de door jouw doorgelinkte site Fokko zal ik eens contact mee proberen teleggen, hartelijk dank!

• Willemina Meijer

Hallo Giorgio,

Zelf kun je ook in de Duitse archieven zoeken, je moet wel een afspraak maken,

als je in de kerkarchieven wilt zoeken , moet je Famielienforschung Osnabruck

zoeken, zo gaat het in Meppen (dl) ook , ik denk dat beiden dezelfde regels

hanteren, met het burgelijke archief in Duitsland ben ik niet zo bekend. Verder wil ik je nog zeggen dat ze vriendelijk zijn en behulpzaam, meestal moet je een kleine

bijdrage betalen.

succes Willemina.

• arnold stindt

Ich freue mich für meine Familie Geschichte ist einer der meine Vorfahren in Werlte sein Name Lucas Stindt ist (1824 geboren und starb 14 Oktober 1907 in EPE Niederlanden) , seine Eltern waren Heinrich Stindt seine Mutter Hempke Catherine Hermes.

Meine Frage ist, wo ich Informationen zu diesem Thema im Emsland finden .

• Joke Lamfers

Hallo,

Ik ben op zoek naar informatie over “Hendrik Lamfer” afkomstig uit Osnabrück, van beroep sleper, en sinds 08-04-1762 poorter van Amsterdam. Hij was getrouwd met Wilhelmina Harst.

Vriendelijk groet,

Joke Lamfers

• meijer

ben opzoek naar stamboom neuhaus in osnabruck

• Hermann Eilermann

Hallo Arnold Stindt,

ich habe Ihre am 24.02.2010 ins Internet gestellte Frage erst heute gesehen.

Von der gesuchten Person habe ich ein paar Vorfahren bis ca. 1650.

Ich könnte Ihnen von dem Lucas Stindt eine Ahnenliste übersenden, wenn ich Ihre Email-Anschrift hätte.

Ich gehe davon aus, dass Sie versuchen mit mir Verbindung aufzunehmen

Herzlich Grüße aus Deutschland von Hermann Eilermann

• Dirk Roos

Hallo. Ik ben op zoek naar de voorouders van onderstaand persoon (schiinfamilie).

Hopelijk kunt U mij helpen.

De naam zou van Dalmulder ook dallmuller, dalmuller of dahlmullert kunnen zijn

7 CASPER JURGEN Dalmulder en Stijntje Hendriks

Naam Casper Jurgen Dalmulder Naam Stijntje Hendriks

Geboortedatum 16-09-1701 Geboortedatum Ca 1704

Plaats Glanndorf Duitsland

Osnabruck Neder-Saksen Plaats Neuenkirchen (Dtslnd)

Huwelijksdatum ?? Huwelijksdatum ??

Plaats ?? Plaats ??

Overlijdensdatum 08-04-1762 Overlijdensdatum 28-11-1775

Plaats Weesp Plaats Weesp

Kinderen:

1) WILLEM Dalmulder (zie 6)

NB: District Osnabrück Houtzagerij Dalmuller bestaat nog steeds.

Mocht iemand info hebben, dan hou ik me graarne aanbevolen.

Alvast bedankt.