Beste Pieter,
Allereerst kan u in het Alkmaarse archief kijken naar de memorie en zien of daar meer over Marijtje Kaffa bekend is. Of eventueel in de notariële akten zoeken, rond haar dood.
Nog wat opmerkingen over uw bericht:
En ik zeg dit in alle vriendelijkheid.
Sinds de grote vlucht die deze hobby heeft genomen zijn er erg veel foute gegevens of gewoon maar ongefundeerde “feiten” op internet terecht gekomen.
Het feit dat u in “een paar maanden” al zover terug bent, geeft de indruk dat u het meeste van internet heeft gehaald en de gevonden info niet heeft na gekeken in archieven, dit gezien de beperkte tijd die u er aan besteedde.
De meeste onderzoekers zijn jaren bezig om zover te komen.
Als laatste merkt u op, geen berichten te plaatsen op het stamboomforum. En dat schiet dus bij mij in het verkeerd keelgat. Dit forum is een ongelofelijk goede hulpbron voor velen en ook de daar aan verbonden genealogieonline en stamboomgids.
Dat er af en toe wat on-prettigheden op staan is niet te voorkomen omdat het nu eenmaal voor ieder mogelijk is berichten te plaatsen. En ik geef u gelijk de Kaffa onderwerpen hebben enkelen van die berichten.
Doch door uw opmerking geeft u de indruk dat het stamboomforum niet meer is dan nare verhalen en dat is pertinent NIET waar!
Succes met uw verdere onderzoek,
Een stamboomforummer, die veel tijd besteed aan het helpen van anderen.