stamboom Voorendt

• Mary

Beste mensen en familie,

Wie is er bezig met een stamboom met de naam Voorendt?

Heel graag zou ook ik hier iets meer van willen weten. Mijn vader: Barthlolemeus Henricus Voorendt is geboren op 25 december 1906. Graag zou ik iets verder terug willen gaan.

Alvast dank voor een reactie,

Groet,

Mary

• Johanna

Mary,

Weet je toevallig ook de namen van je grootouders. Dat zou het begin vergemakkelijken. De geboorteakten zijn openbaar tot 1902 en daar valt 1906 dus net buiten. Of misschien weet je iets van broers en/of zussen die voor 1902 geboren zijn.

Je kunt alvast eens kijken op de volgende sites :

www.genlias.nl

www.geneaknowhow.net

Daarnaast is er ook nog www.geneanet.org

Op deze site staan reeds onderzochte gegevens met contactadressen /

e-mailadressen.

De gegevens die je van het internet afhaalt moet je wel controleren in het archief zelf. Er kunnen altijd fouten in staan en opzoeken in het archief is en blijft het leukst.

Mocht je er niet uitkomen en nog hulp nodig hebben dan laat het maar weten.

Veel plezier alvast en groet,Johanna.

• Mary

Hoi Johanna,

Dank je wel voor je snelle reactie. Wat ik wel weet is dat mijn opa(de vader van mijn vader) geboren is op 3 maart 1872 en overleden is op 28 oktober 1947. Ik heb ook wat broers en zussen van mijn opa gevonden. Maar nergens staat dus iets vermeld over mijn vaders geboorte en overlijden. Moet ik dit dan bij de gemeente opvragen?

Wij, als kinderen, willen ook graag ons geboorte-uur weten. Mijn moeder die nu 90 jaar is weet dit logischerwijze niet meer exact.

Is dit ook een kwestie van de desbetreffende gemeente bellen?

Heb jij enig idee wat je hiervoor moet betalen?

Graag even reageren.

Dank je wel en groet van mij,

Mary

• kees

Hallo Mary

Naar de gemeente gaan waar je bent geboren,daar je geboorte akte aanvragen,

kan je enkel zelf daar de wet van pravesie geld ,dan circa 11,00 euro afrekenen per akte.Als je moeder toestemming geeft kan je ook haar huwlijks akte vragen ,zijn ook kosten aan circa 11,00 euro is wel de moeite waard.

Succes Kees

• Dik

Mary weet je ook waar je grootouders hebben gewoond??? vraag dan in de gemeente waar zij het laatst hebben gewoond eens naar de bevolkingsregisters, kun je ook zien waar je overgrootouders weer of vanwaar zij gekomen zijn (gemeente) en mogelijk naar welke gemeente zij gaan. Zoals ik lees naar de leeftijden staan je ouders ook in de registers die openbaar zijn.

Vaak is bij een verandering in huis, b.v. na overlijden, of na een verhuizing, een nieuwe regel van overlijden of verhuizing. Dan kun je gemakkelijker naar eventuele andere gemeentes gaan, binnen de gemeente wil het nog wel eens wisselen van verschillende nummering van bladen, maar dat wordt aangegeven. Bevolkingsregisters inzien kost niets, dat hoort bij genealogie.

Groeten Dik

http://groups.msn.com/Genealogen-Palace

http://groups.msn.com/Oude-Kerkboeken

• Mary

Hoi Dik,

Dank je wel voor je reactie. Ik geloof dat ik eerst maar eens terugga naar IJsselstein. Het zou prettig zijn als ik daar het geboorteregister kan inzien. Moet je er speciaal voor naartoe of kan ik ook e.a.a. op internet bekijken?

Kijk, als alles veel geld gaat kosten dan moet ik van mijn hele onderzoek afzien. Op welke site kan ik het beste een oproepje doen naar de vraag of er ook al iemand bezig is met de stamboom van Voorendt?

Heel graag even een reactie,

MET GROET,

Mary

• Dik

Hoi Mary

Weet je de namen van de grootouders??

http://users.raketnet.nl/leovoor/

Onderzoek door: http://www.stamboomforum.nl/wiezoektwie.php?q= Vooren

Wees vooral ook attent naar een eventuele andere schrijfwijze, Voorend en wie zal zeggen (van) Vooren(d)(t)(dt). Vooral na het aannemen van de familienamen in 1811 en 1826 kunnen er ook nog patroniemnamen voor staan, en dat misschien ook nog verschillend geschreven.

Vraag bij Google naar Genealogie Voorendt, dan komen er meerdere personen die een naam hebben van Voorendt en anders opvragen op meerdere prikborden, wat de èèn niet weet heeft een ander misschien wel.

Succes

Groeten Dik

http://groups.msn.com/Genealogen-Palace

• jacqueline Voorendt

beste Mary,

hoe ver ben je al of ben je er niet meer mee bezig????

vriendelijke groet

j VoorendtMary schreef:

>

> Beste mensen en familie,

>

> Wie is er bezig met een stamboom met de naam Voorendt?

> Heel graag zou ook ik hier iets meer van willen weten. Mijn

> vader: Barthlolemeus Henricus Voorendt is geboren op 25

> december 1906. Graag zou ik iets verder terug willen gaan.

> Alvast dank voor een reactie,

> Groet,

> Mary

• Mary

Hoi Jaqueline,

Leuk dat je even reageert. Ik had je net een email gestuurd (gewoon op beantwoorden gedrukt). Toen kreeg ik de reactie dat mijn bericht niet verstuurd kon worden, dus nu maar via het prikbord.

Op dit moment ben ik niet echt bezig met de stamboom Voorendt. Heb gewoon geen tijd om gemeentehuizen af te gaan op dit moment. Maar even een vraagje aan jou: wie ben jij, waar woon je en op welke tak zouden wij nog familie kunnen zijn?

Ben jij er wel intensief mee bezig?

Heel graag hoor ik van je,

Groet,

Maryjacqueline Voorendt schreef:

>

> beste Mary,

>

> hoe ver ben je al of ben je er niet meer mee bezig????

>

> vriendelijke groet

> j VoorendtMary schreef:

> >

> > Beste mensen en familie,

> >

> > Wie is er bezig met een stamboom met de naam Voorendt?

> > Heel graag zou ook ik hier iets meer van willen weten. Mijn

> > vader: Barthlolemeus Henricus Voorendt is geboren op 25

> > december 1906. Graag zou ik iets verder terug willen gaan.

> > Alvast dank voor een reactie,

> > Groet,

> > Mary

• Sjaak

Beste Mary,

Een snelle blik in Genlias levert het volgende echtpaar op, getrouwd in 1904.

De voornamen van beide vaders zijn samen de voornamen van jouw vader.

Misschien een aanknopingspunt?

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Het Utrechts Archief

Algemeen Toegangnr: 463

Inventarisnr: 512

Gemeente: IJsselstein

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 14

Datum: 22-09-1904

Bruidegom Cornelis Voorendt

Leeftijd: 32

Bruid Allegonda de Bruin

Leeftijd: 38

Vader bruidegom Bartholomeus Voorendt

Moeder bruidegom Theodora Doesburg

Vader bruid Hendrik de Bruin

Moeder bruid Cornelia de Leeuw

Overigens: de interesse werd gewekt omdat een van de grootmoeders van mijn echtgenote ook een Voorendt uit IJsselstein was. Aan die stamboom ben ik trouwens nog lang niet toe.

Groeten en succes verder,

Sjaak