Ancestry

• T. v/d Waal

geachte mede-onderzoekers,

enige tijd geleden kon je gratis documenten opvragen van de New York Passenger Lists, 1820-1957 op Ancestry.com. nu moet je er helaas voor betalen.

nu is mijn vraag of iemand die een account op deze site heeft, en desbetreffende passagiers lijsten kan onderzoeken iets voor mij zou willen opzoeken.

het gaat om een aantal namen met als achternaam van der Waal er zijn 110 meldingen maar ik heb de lijst doorgenomen en er zijn maar een paar namen die overeenkomen met mijn voorouders, ik zou de hulp erg op prijs stellen.

mocht u geintreseerd zijn mij te helpen vraag ik u vriendelijk per email contact met mij op te nemen dat is voor mij makkelijker.

met vriendelijke groeten,

T. v/d Waal

• E.L.Smit

http://www.ellisisland.org/default.asp

Op bovenstaande site kun je van een beperkt aantal jaren de passagierslijsten inzien.

Groet Evert Smit

• Winnie

Ik heb eigenlijk hetzelfde verzoek als T de Waal.

Het gaat om:

Alexander van der Weijden (geboren in 1902 in Dubbeldam),

zoon van Adrianus van der Weijden en Jannigje de Vries.

Alexander trouwde, 24 jaar oud, op 24-02-1926 in Dordrecht met

Wilhelmina Johanna de Haas, 20 jaar oud.

Wilhelmina (geboren op 18-06-1905 in Bergen op Zoom), dochter van Cornelis de Haas en Geertruij de Vries.

Alexander en Wilhelmina emigreerden, met hun twee zoontje Roy & Andy, rond 1934 naar Californië.

Deze site http://www.ellisisland.org/default.asp heb ik al bekeken, maar ze werden helaas niet vermeld.

Groetjes Winnie

• Han Lijster

Winnie,

Helaas ook in Ancestry komt de naam niet voor.

Ellis Island geeft alleen de aankomsten in New York.

Ik heb ook bij Boston en Philadelphia gekeken maar zonder succes.

Succes,

Han Lijster

• Winnie

Wat jammer.

Hartelijk bedankt voor uw moeite.

Groetjes Winnie

• Patsy

Winnie,

Ik heb wel Alexander en Wilhelmina gevonden in het SSID. Misschien weet je het al.

Overleden Alexander Vanderweyde,geboren 16 11 1902 en overleden 24 8 1976 in San Luis Obispo,CA

en

Wilhelmina J Van Der Weyde,geboren 18 6 1905 en overleden 20 3 2003 in San Luis Obispo,CA

Patsy

• Winnie

Fantastisch Patsy, dit zijn ze.

Nee, ik wist dit nog niet. Wat is SSID en waar kan ik dit vinden?

Ik ben nog maar een groentje in dit wereldje.

Alexander is de oom van mijn moeder.

Ene Thadeus Smith zoekt familie, maar ik kan niet reageren omdat ik geen lid ben bij Ancestry/rootsweb.

Ik heb de grafsteen gevonden van Wilhelmina d'r moeder overl. 1911.

Groetjes Winnie

• Patsy

Winnie,

SSDI is een afkorting voor Social Security Death index. Dit is een lijst van mensen die overleden zijn en die een social security nummer hadden. Bij de geboorte of emigratie naar de US moet je een ss nummer aanvragen. Ik denk dat je dat kan vergelijken met een sofi-nummer. Social Security is de Amerikaanse AOW.

mvg

Patsy

• Patsy

http://ssdi.rootsweb.com

• Winnie

Dank je wel Patsy.

Weer een stapje verder.

Groetjes Winnie