Buitenhuis in Apeldoorn

• Henna

Hallo allemaal

Ik ben op zoek naar de geboortedatum en overlijdensdatum van Jan Buitenhuis of Buijtenhuis. Hij is geboren in Apeldoorn ongeveer 1778 en hij is daar waarschijnlijk ook overleden. Zijn ouders waren Lambert Buijtenhuis en Jenneken Gerrits.

Jan Buitenhuis trouwde in 1811 met Adriana Johanna ter Vrugt, dochter van Willem (Wilhelmus) ter Vrugt en Jenneken Blumink(s), geboren Ruurlo 27-08-1769. Ook van haar mis ik nog de overlijdensdatum, vermoedelijke overlijdensplaats Apeldoorn.

Bij voorbaat dank voor de moeite.

Groeten Henna

• Johanna

Henna,

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Gelders Archief

Algemeen Toegangnr: 0207

Inventarisnr: 6598

Gemeente: Apeldoorn

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 6

Datum: 22-02-1839

Bruidegom Jan Buijtenhuijs

Leeftijd: 61

Geboorteplaats: Apeldoorn

Bruid Geertje Janssen

Leeftijd: 54

Geboorteplaats: Apeldoorn

Vader bruidegom Lambert Buijtenhuijs

Moeder bruidegom Jenneken Gerrits

Vader bruid Gerrit Janssen

Moeder bruid Hendrika Jacobs

Nadere informatie beroep Bg.: voetbode; beroep Bd.: huiswerkdoende; beroep vader Bg.: geen beroep vermeld; beroep moeder Bg.: geen beroep vermeld; beroep vader Bd.: geen beroep vermeld; beroep moeder Bd.: geen beroep vermeld; weduwnaar van Johanna Adriana ter Vrugt; weduwe van Jan de Boer

Johanna Adriana / Adriana Johanna ter Vrugt is dus overleden voor 1839.

Groet,Johanna

• kees

Huwlijks bijlage inzien heb je gelijk haar overlijden

groet Kees

• Henna

En als ik deze antwoorden lees dan voel ik me zo dom.

Maar heel hartelijk dank

Henna

• E.L.Smit

Henna

Er wordt hier bedoeld:Bij de huwlijksakte behoren huwlijkse bijlagen te zijn, tw , oa geboorte cq doopgegevens en overlijdens gegevens oa 1ste echtgenote.

Wanneer je in de gelegenheid bent om in Apeldoorn het gemeentearchief (Coda) de zgn huwlijkse bijlagen in te zien zal je waarschijnlijk ook het overlijden van Johanna Adriana ter Vrugt aan de weet komen.

Zoals je ziet is het 2de huwlijk op 22-02-1839 gesloten, dan zal johanna voor die datum zijn overleden.

Groet E.Smit

• J&G

Hieronder de doop en geb. van Jan:

14-07-1777 Jan, Lambert Buijtenhuijs en Jenneken Gerrits g: Stientje Willems doop 20-07-1777.

Groetjes Gerdien