fam. naam Durand

• Ingrid

Hallo,

Mijn zoon moet voor zijn geschiedenisopdracht een stamboom onderzoek doen.

Nu is hij op zoek naar informatie over de naam : Durand.

Met name de persoon : Franciscus Petrus Durand. Geboren in 1857 te Den Haag,

Overleden in 1936 te Den Haag.

Wie o wie kan hem helpen om informatie te vinden ?

Alvast bedankt.

gr. Ingrid

• Johanna

Ingrid,

Heb gekeken voor de geboorte en het overlijden in Den Haag ,maar aldaar géén Franciscus Petrus Durand.

Weet jezeker dat het Den Haag moet zijn.?

Groet,Johanna.

• Johanna

Ingrid,

Het overlijden toch gevonden. (2e register)

Akte nr. 510 dd. 7-2-1936 om 12.15u.

Overleden Franciscus Petrus Durand, 78 jaar oud.

Geboren te Deventer. Wonende in Den Haag. Zondr beroep.

Weduwnaar van Wilhelmina de Maar.

Zoon van Franciscus Petrus Durand en Johanna Neuteboom

Je kunt de akte zelf digitaal inzien en een copie van maken op de volgende site.

http://193.172.27.173/virtuelestudiezaal/DetailAkte.aspx?nn=6&containerid=1100959&xmlmicroficheid=7242µficheindex=0&dragersessie=DetailTafel&soort=aktenviatafel

Je ziet dan een klein gedeelte van de akte, nr.510. Daarboven zie je een vierkant blokje waar een +bijstaat(rechts) Klik daarop en je krijgt de hele akte te zien.

Succes en groet,Johanna.

• aster

Heb ook de virtuele studiezaal geraadpleegd en kwam daar de volgende gegevens tegen met betrekking tot het huwelijk van Franciscus Petrus Durand en Antje (Johanna) Neuteboom:

Franciscus Petrus Durand, arbeider, geboren ca. 1824 te ‘s-Gravenhage, zoon van Pieter Durand en Ijda Zakkee (koopvrouw), gehuwd op 30-jarige leeftijd op 03-05-1854 te ’s-Gravenhage (huw.akte 1854/168) met Antje Neuteboom, naaister, 27 jaar oud, geboren ca. 1827 te Deventer, dochter van Gerrit Jan Neuteboom (overleden) en Lamberdina Zomerhuis (overleden)

Getuigen bij het huwelijk: Johannes Hendrik Weeber, verver, 50jr, Johannes Florisson, schoenmaker, 72 jaar, Johannes Zakkee, zonder beroep, 60 jaar, Gerardus Bredero, arbeider, 37 jaar.

Volgens familysearch (gegevens niet altijd betrouwbaar):

Franciscus Petrus Durand geboren op 05-03-1824 te den Haag

Antje (Johanna) Neuteboom, geboren op 11-01-1827 te Deventer

Franciscus Petrus Durand, geboren op 26-08-1857 te Deventer, gehuwd op 18-05-1881 te den Haag met Wilhelmina de Maar, geboren op 10-01-1859 te Schiedam, dochter van Johannes de Maar en Catharina Droppert

• Johanna

Ingrid,

Nog een keertje terug.

Als je de huwelijksakte ook wilt zien dan kun je dat hier :

http://193.172.27.173/virtuelestudiezaal/DetailAkte.aspx?nn=6&containerid=63319&xmlmicroficheid=460µficheindex=0&dragersessie=DetailTafel&soort=aktenviatafel

Het is akte nr. 344

——————

En hier dan zijn geboortedatum.

Gevonden op www.familysearch.org Dit is de site van de Mormonen,Salt Lake City,Utah,USA

Alleen is dit niet gecontroleerd in het archief.

Search Results

Franciscus Petrus DURAND (AFN: 1B19-NGD) Pedigree

Sex: M Family

Event(s)

Birth: 26 Aug 1857

Deventer, Overijssel, Netherlands

Parents

Father: Franciscus Petrus DURAND (AFN: 1B1C-KHC) Family

Mother: Antje Or Johanna NEUTEBOOM (AFN: 1B19-7HC)

Marriage(s)

Spouse: Wilhelmina DE MAAR (AFN: 1B19-NHL) Family

Marriage: 18 May 1881

The Hauge, South Holland, Netherlands

Mocht je nog meer hulp nodig hebben dan laat het maar weten .

Succes ermee en groet,Johanna

• Johanna

Ingrid,

Om gebruik te maken van de link die ik je opgaf is de tijd al verlopen. De link werkt dan niet meer.

Sorry,was het vergeten dat dat zo is.

Maar hier degene die je altijd kunt gebruiken.

Mocht je er niet uitkomen dan laat het maar weten

http://193.172.27.173/virtuelestudiezaal/selectiebron.aspx

Succes en groet,Johanna

• Ingrid

Hallo Johanna,

Sorry dat ik zo laat reageer maar was eerlijk gezegd vergeten dat ik hier een berichtje heb gepost.

En eerlijk gezegd ben ik er meer mee bezig dan mijn zoon, dus van hem hoor ik ook niets van : “Ma heb je al wat gehoord ” of zoiets.

Zoals je ziet aan de tijd is het al laat, en aangezien je behoorlijk veel informatie hebt gepost , ga ik morgen met mijn zoon dit alles bekijken. Ik moet je zeggen dat ik wel een aantal bekende namen voorbij zie komen.

Ik laat je zeker even weten hoe dit verder allemaal afloopt. Ik wil je in ieder geval alvast ontzettend bedanken.

Met vriendelijke groeten,

Ingrid