Ter Vrugt - Amsterdam

• Henna

In Amsterdam is op 29-04-1739 een dochter gedoopt van Jan ter Vrugt en Agnietje Glansdorp.

Dat is de enige info die ik heb.

Zou iemand mij kunnen vertellen wanneer deze Jan ter Vrugt en Agnietje Glansdorp zijn getrouwd. In de ondertrouwakte staan misschien gegevens over zijn geboorteplaats en leeftijd of wie zijn vader was.

Al vast heel hartelijk dank

Henna

• aster

Henna kom een klein stapje verder:

Dochter Hendrikje is gedoopt op 29-04-1739 (Nieuwe Kerk), doopget. Coenraad Glansdorp en Anna Mens.

De naam Glansdorp wordt verschillend geschreven. Kwam tegen: Glansdorp, Glangdorp, Glandorp.

Angenita Glandorp is gedoopt op 14-02-1702 te Amsterdam, Nieuwe Kerk, als dochter van Coenraet Glandorp en Hendrickje Jans, doopget. Albert Holster en Aeltje Barents Brinkman. Zij is volgens familysearch gehuwd op 27-07-1738 te Amsterdam met Jan ter Vrugt.

Het is niet ondenkbaar dat Jan ter Vrugt tweemaal eerder is gehuwd:

Volgens familysearch:

Op 30-03-1721 te Amsterdam met Stijntje Dirks

Op 17-04-1729 te Amsterdam met Pietertje Hendriks

Uit beide huwelijken kan ik geen kinderen terugvinden.

En dan is er ook nog een Jan Vrugt die op 27-08-1724 te Amsterdam is gehuwd met Aaltje Wildegans. Uit dit huwelijk is een kind terug te vinden.

• Henna

Aster, dank je wel voor de moeite die je hebt willen doen. Ik weet nu in ieder geval iets meer over deze Jan ter Vrugt. Mijn enige vraag is nog of hij van geboorte uit Amsterdam afkomstig was en wie in dat geval zijn ouders zijn (als dat te achterhalen is). Maar het kan ook zijn dat hij van elders naar Amsterdam is getrokken en waar kwam hij dan vandaan?

Groeten Henna