Ik ben al een tijdje op zoek naar de plaats en de datum van huwelijk van Hermanus Muschart en Johanna Bedding. Het echtpaar laat drie kinderen in het dorp Dinxperlo, in de achterhoek dopen (1734, 1736, 1739). Echter een huwelijk is in geen enkel trouwboek in de achterhoek terug te vinden.
Ik toetste de naam Beddink in op onderstaande site:
https://stadsarchief.amsterdam.nl/archieven/archiefbank/indexen/doopregisters/zoek/search.nl.pl?
Tot mijn grote plezier zag ik dat het echtbaar ook een dochter heeft laten dopen op 2 december 1731 in de hervormde Amstelkerk in Amsterdam. (vreemd want zijn vader was priester)
Omdat het huwelijk in de Achterhoek nergens is terug te vinden en een van hun dochters in Amsterdam is gedoopt verwacht ik dat het echtpaar 1 a 2 jaar eerder in Amsterdam is gehuwd.
Ik ben de aankomende periode niet in de gelegenheid om in het archief te Amsterdam te zoeken, vandaar mijn vraag. Zou iemand willen controleren of beide echtlieden inderdaad zijn gehuwd in Amsterdam? Zo ja wanneer, waar komen beide echtlieden vandaan, en wie zijn de ouders.
U zou mij er een groot plezier mee doen
Groet,
Dennis