Opzoekvraag Muller - Groningen

• Menno

Op dit moment ben ik op zoek naar de juiste geboorte- en evt. overlijdensdatum van Franciscus Josephus Muller, zoon van Klaas Muller en Jantje Albracht. Volgens Genlias is hij op 23-jarige leeftijd 18 april 1922 gehuwd met Roelfina Faber. Dit was in Groningen. Gezien de leeftijd bij het huwelijk zou hij rond 1898/1899 geboren moeten zijn, eveneens te Groningen. Ik heb de persoonskaart van zijn vader aangevraagd en reeds in mijn bezit, maar daarin vind ik geen gegevens over zijn zoon. Wie zou mij kunnen helpen om achter de juiste gegevens te komen???

En weet iemand of Klaas Muller en Jantje Albracht nog meer kinderen hebben gekregen?? Is er hier iemand aanwezig die dit even wil/kan nakijken bij RA Groningen? Mijn dank zou groot zijn!

Groet, Menno

• Maikel Galama

Hoi Menno,

ik weet waar en wanneer Roelfina Faber is overleden, nl. 11-10-1980 te Haren op 81-jarige leeftijd. Ze was toen reeds weduwe van Franciscus Josephus Muller.

Via de persoonskaart van Roelfina Faber wordt je vraag waarschijnlijk opgelost.

Of Klaas Muller en Jantje Albracht meer kinderen hadden weet ik niet, de grafsteen op de begraafplaats Esserberg te Groningen vermeldt o.a. Jantje Albracht, echtgenote van K. Muller en niet: hier rusten onze ouders of iets dergelijks.

Groetjes, Maikel.

• Menno

Hallo Maikel,

Bedankt voor je informatie! Ik ga in ieder geval meteen haar persoonskaart bestellen. Toch nog even deze vraag: waar heb je deze informatie vandaan?

Ik weet toevallig dat Klaas Muller en Jantje Albracht nog twee dochters hebben gekregen, namelijk Fennechien Margaretha Muller, geboren 27 januari 1895 te Groningen, gehuwd geweest met Willem Adema en een doodgeboren dochter op 30 augustus 1901. Eerstgenoemde staat wel vermeld in de persoonskaart van zijn vader, de overige twee kinderen niet (incl. Franciscus Josephus). Klaas overleed 22 juni 1945 te Groningen en ligt inderdaad op begraafplaats Esserberg begraven.

Moet ik enkel van uitgaan dat sommige persoonskaarten van mannelijk geslacht niet zo betrouwbaar zijn aangezien nog lang niet alle gegevens erin vermeld staan?

Je verwacht dat juist wel, denk ik! Vandaar dat ik nu even de vraag stel of iemand weet of dit echtpaar meer kinderen hebben gekregen.

Groetjes, Menno

• Maikel Galama

Hoi Menno,

de eerste persoonskaarten van mannen na 1938, en daar valt 1945 wat mij betreft ook nog onder, zijn lang niet altijd volledig, daar moeten we rekenig mee houden. Je hebt het zelf ondervonden. De persoonskaarten van vrouwen zijn in het algemeen nog onvollediger.

Wat vernoemingen betreft zijn Klaas en Jantje wel redelijk konsekwent, uitkijken dus naar een Jan en een Margaretha. Ik heb ze echter niet in mijn bestanden.

Ik had van Roelfina een overlijdensadvertentie omdat een zus met een Wits getrouwd was en die heb ik fragmentarisch onderzocht.

Succes verder en hoop binnenkort de oplossing op dit forum te lezen.

Groetjes, Maikel.

• Menno

Hallo Maikel,

Jouw informatie is heel duidelijk!

Jammer dat de persoonskaarten van voor ca. 1947 niet volledig zijn, maar dat maakt het verder zoeken natuurlijk leuker! :-)

In ieder geval hartelijk bedankt en ik zal zo wie zo zeker iets van me laten horen als ik de gegevens binnen heb.

Groetjes, Menno

• Ronn

Ken je de site AlleGroningers al? Daarop kun je onder meer de trouwakte van F.J. Muller en R. Faber vinden.

Gr.

Ronn