Rijswijk ZH

• tesqia

Weet iemand waar ik op internet stamboominformatie kan vinden uit Rijswijk Zuid Holland 1850-1900.

Op genlias staat het niet en bij Den Haag kan ik het ook niet vinden.

Alvast bedankt.

Tesqia

• monique

Hoi Tesqia

Misshien heb je hier wat aan.

http://archief.delft.nl/

http://geneaknowhow.net/digi/bronnen.html

Monique

• adriaan

Regionaal Historisch Centrum Delft: o.a. archieven gemeenten Delft, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk en Midden-delfland

adriaan

• tesqia

Monique en Adriaan.

Geweldig bedankt. het moest inderdaad bij Delft staan, maar op de site staat dat het t.z.t. pas op internet wordt ingevoerd, dus helaas nog even wachten want Rijswijk is wel een eind voor me.

In ieder geval weet ik nu waar ik het kan verwachten.

Nogmaals bedankt.

Tesqia

• Everardus

Beste Tesqia

Daar het Rijswijk Historisch Informatiecentrum mijn werkterrein is, ben ik toch wel benieuwd wat je wil weten.

De originele archieven berusten inderdaad in Delft, ze zijn aldaar in bewaring gegeven, maar de archieven van Rijswijk staan op microfiches en zijn te raadplegen in het RHI.

Wellicht kan ik je van dienst zijn?

Vr. gr.

Everardus

• Everardus

Kijk voor de Archieven ook bij:

http://www.archiefnet.nl/

Nogmaals gr.

Everardus

• tesqia

Hallo Everardus,

Leuk dat je op mijn oproep hebt gereageerd.

Ik ben nl. met de van Mameren stamboom bezig en het volgende houdt mij bezig:

Op 14-02-1855 zijn te Den Haag gehuwd: Carel Hendrik Marschal en Margaretha Maria (ook wel Magrita genoemd) van Mameren, maar in Den Haag zijn geen geboren kinderen van hen te vinden.

Wel heb ik een huweljksakte gevonden van een Carel Hendrik Marschal te Dantumadeel waarin staat dat hij ongeveer 1864 te Rijswijk ZH geboren is als zoon van bovengenoemde Carel Hendrik Marschal en Margaretha Maria van Mameren.

Ook heb ik een overlijdingsakte gevonden van een Johanna Catharina Marschal in 1917 te Den Haag oud 61 jaar (dus ongeveer geb. 1856) te Rijswijk ZH als dochter van Karel Marschal en Margaretha van Maarlen. Die laatste naam klopt wel niet helemaal, maar uit ervaring weet ik dat ze het vroeger niet zo heel nauw namen met spelling, daar komt bij dat de moeder van mijn Carel Hendrik, Johanna Catharina Smits heette en dat kan bijna geen toeval zijn.

Ik zou dus erg graag willen weten of er dus tussen 14-02-1855 en ongeveer 1870 kinderen geboren zijn in Rijswijk uit het huwelijk van Carel Hendrik Marschal geb. 02-05-1828 te Den Haag en Margaretha Maria van Mameren geb. 12-05-1827 te Kapel Avezaath (gemeente Zoelen)

Ik heb begrepen dat deze informatie van Rijswijk t.z.t. op de website van Delft komt te staan, maar als jij een klein tipje op zou kunnen lichten zou dat wel heel fijn zijn, maar het lijkt me toch wel wat veel werk.

Nietemin hartelijk bedankt dat je op mijn oproep gereageerd hebt.

Vriendelijke groeten van Tesqia.

• Everardus

Tesqia,

A.s. dinsdag ben ik in Rijswijk en dan kijk ik wel even voor je in het bev. register en de burgelijke stand.

De burgelijke stand van Rijswijk is voorlopig nog niet digitaal te raadplegen.

Gr.

Everardus

• tesqia

Hallo Everardus,

Nou, dat zou heel fijn zijn, als het niet teveel moeite is.

Groet van Tesqia.

• Nico de Bock

Op het prikbord las ik dat U bekend met de archieven van Rijswijk.

Als U in de gelegenheid bent zou U dan een keer voor mij willen kijken of U informatie kunt vinden over S.J. de Bock en zijn vrouw van Johannis Hendriks van Soelen of Zuilen?

Rond 1784 gaat S,J. de Bock vanuit Steenwijk naar Rijswijk.

En misschien is zijn echtgenoot wel afkomstig uit Rijswijk.

Vriendelijke groet Nico de Bock