Ter Vrugt/Vrugt in Amsterdam

• Henna

Bij het Stadsarchief Amsterdam (internet) heb ik de volgende dopen aangetroffen:

Gedoopt Zuiderkerk (Hervormd) 07-11-1731, Jan, zv. Jan ter Vrught en Pietertie Hendricks

Gedoopt Nieuwe kerk (Hervormd) 29-04-1739, Hendrikje, dv. Jan ter Vrugt en Agnietje Glansdorp

Verder weet ik dat er in Amsterdam voor 04-07-1749 ene Jan ter Vrugt is gestorven (datum is niet bekend). Deze Jan ter Vrugt had een zuster in Ruurlo (Gld).

Mijn vraag:

Kan iemand mij vertellen of deze drie personen Jan ter Vrught/Vrugt één en dezelfde zijn?

Hartelijke groet en bij voorbaat dank

Henna ter Vrugt

• yvonne

hallo henna,

Ik ken iemand uit vorden die ook bezig is met de fam ter vrugt.

Bij haar heb ik toevallig deze gegevens ook gezien vorige week.

Mail even of je dit samen met iemand anders uitzoekt.

groet Yvonne

• Henna

Die iemand uit Vorden is een vriendin van mij, al vanaf de zandbak van de kleuterschool. Ik zoek soms voor haar, zij zoekt soms voor mij en samen delen we een stuk van onze stambomen. Het is dus niet zo dat we onafhankelijk van elkaar met hetzelfde onderzoek bezig zijn.

Groet Henna

• yvonne

Dat dacht ik al, vandaar dat ik dat vroeg.

Groet yvonne

• Frits Naudin ten Cate

Een van mijn voorouders is Willem Vrugt (1718-1765) die opgegroeid is in Amsterdam, maar waarschijnlijk elders geboren is, mogelijk geadopteerd door zijn familie (Jan Vrugt en Aaltje Wildegans?). Bij zijn huwelijk (met Susanna Duijm) staat alleen: ouders dood. Ik bezit een eeuwenoud briefje waarin staat dat zijn voorouders on Duitsland woonden. De Jan Vrugt die gehuwd is met Aaltje Wildegans komt uit Tecklenburg Duitsland.

Wie weet meer? Frits.

• Frits Naudin ten Cate

Henna,

Je hebt geschreven, dat er in Amsterdam voor 04-07-1749 ene Jan ter Vrugt is gestorven (datum is niet bekend). Deze Jan ter Vrugt had een zuster in Ruurlo (Gld). Weet je ook de naam van die zuster?

Frits.