Hendrikus Johannes van Driel, geb. te Rotterdam

  • Ben van Dijk

    Wie heeft informatie over de kruidenier Hendrikus Johannes van Driel, geboren in Rotterdam op 26 maart 1862. Hij heeft van 1905 tot ? samen met zijn vader, Arie van Driel, geboren te Rotterdam op 6 jan 1832, schoondochter, Maria Theresia Mierandée, geboren te Den Bosch op 13 aug. 1891 en broer Mathijs Leonardis van Driel, geboren te Rotterdam op 27 juni 1857 in Alphen aan de Maas gewoond. Op een ansichtkaart heb ik een afbeelding van hem met zijn paard en wagen. Is er iemand die iets kan vertellen over zijn verdere leven en mij in contact kan brengen met zijn nakomelingen?

  • Winnie

    Heb je deze gegevens al?

    Kind Hendrikus Johannes van Driel

    Vader Arie van Driel

    Moeder Helena Karolina van de Laar

    Plaats Rotterdam

    Geboortedatum 26-03-1862

    Opmerkingen akte nr. 1067

    ———–

    Bruidegom Hendrikus Johannes van Driel , Rotterdam , 35

    Vader Arie van Driel

    Moeder Helena Karolina van de Laar

    Bruid Maria Virginia Geijskens , Sichem (belgië) , 28

    Vader Ludovicus Geijskens

    Moeder Maria Theresia Laureys

    Plaats Rotterdam

    Huwelijksdatum 14-07-1897

  • Ben van Dijk

    Bedankt Winnie,

    Ik kende deze gegevens al via Genlias. Maar omdat ik nergens iets over zijn kruideniersbedrijf kan vinden hoop ik dat er iemand dit berichtje leest die daar nog iets over weet. Misschien staat er iets in de originele huwelijksakteakte (nr. 466), maar Rotterdam is even iets te ver om te gaan zoeken!

  • Martin de Groot

    Kijk eens bij het archief van Rotterdam

    een voorbeeld:

    http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/content/index.php?option=com_wrapper&Itemid=165

    Succes, Martin

  • Ben van Dijk

    Bedankt Martin, je hebt me op een hele mooie site attent gemaakt!

    Er is in de adresboeken rond 1905 zelfs ook enkele keren een H.J. van Driel te vinden, maar net geen kruidenier. Misschien is hij het toch wel, want ik weet nu dat hij in 1910 een jaar in Tiel heeft gewoond als logementhouder.

    Op 19 dec. 1910 zijn ze vertrokken naar België ! Nou weet ik het dus even niet meer, war ik nog iets moet zoeken.

  • Winnie

    Ben,

    “Rotterdam van toen” is een column in de zaterdageditie van een plaatselijke krant.

    Misschien kunnen Joyce de Bruijn en Marcel Potters u verder helpen.

    Website http://www.ad.nl/rotterdamvantoen/

    Email: rd.toen@ad.nl

    Succes.