opzoekvraag Maastricht

• Ida

Ik ben op zoek naar de geboorte-, huwelijks- en overlijdensdatum van Jacobus (Jacques) Vaessen te Stramproy. Uit oude gegevens: “Hij bezat een Stockhuis te Stramproye met vele gebouwen en landerijen. Scheiding der nalatenschap te Stramproy 30 januari 1817." Dus vermoedelijk kort daarvoor overleden.

Hij was gehuwd met Catharina Hermans. Ook van haar zoek ik de geboorte- en overlijdensdatum (en plaats.)

Dit echtpaar had in ieder geval 1 zoon:

Peter Jacob Vaessen, gedoopt 26 juli 1778 te Stramproy, + 13 september 1833 te Stramproy. Zijn er nog meer kinderen?

Wie kan dit voor mij opzoeken in het archief van Maastricht? In ruil kan ik gegevens opzoeken in 's Hertogenbosch.

Ida

• Johanna

Hallo Ida,

Vlgs. www.Genealogieonline.nl Kwartierstaat Schoffelen-Briels.

is Jacob gedoopt 14-8-1745 te Stramproy zoon van Joannes Vaessen en Helena Moren.

Catharina Hermans is overleden/begraven 12-11-1805 te Stramproy.

Ook op www.geneanet.org komt je deze familie tegen.

Op www.Genlias.nl vond ik deze 2 dochters:

Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Regionaal Historisch Centrum Limburg

Algemeen Toegangnr: 12.108

Inventarisnr: 2

Gemeente: Stramproy

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 0

Datum: 23-01-1803

Bruidegom Herman Smeijers

Geboortedatum: 20-08-1774

Geboorteplaats: Tongerloo

Bruid Marie Vaessen

Geboorteplaats: Stramproy

Vader bruidegom Tilman Smeijers

Moeder bruidegom Jeanne van Oss

Vader bruid Jacques Vaessen

Moeder bruid Caterine Hermans

Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

Archieflocatie Regionaal Historisch Centrum Limburg

Algemeen Toegangnr: 12.108

Inventarisnr: 2

Gemeente: Stramproy

Soort akte: Huwelijksakte

Aktenummer: 0

Datum: 22-04-1804

Bruidegom Matthieu Verdonck

Geboortedatum: 20-05-1776

Bruid Getrude Vaessen

Vader bruidegom Theodoor Verdonck

Moeder bruidegom Gertrude Ritjens

Vader bruid Jacques Vaessen

Moeder bruid Catherine Hermans

Blijft natuurlijk dat deze gegevens wel gecontroleerd moeten worden in het archief.

Misschien vind jezelf nog wel meer gegevens en dat is altijd een extra hulp voor degene die dit voor jou op het archief wil nakijken.

Succes en groet,Johanna.

• Ida

Johanna,

Bedankt voor de snelle reactie en de gegevens. Ik kan voorlopig vooruit met deze sites, want de naam Vaessen komt erg veel voor. Nu maar de juiste tak zoeken en iemand die alles in het archief van Maastricht kan checken.

gr. Ida

• Ties

Hallo Ida,

Kom regelmatig in Maastricht….. als er nog steeds behoefte is om daar e.e.a. te checken, mag je gerust kontakt met me opnemen.

Wacht je reaktie af.

mvgr Ties

• ger vaessen

hallo.ik ben gerry vaessen yit den bosch..ik ben myn stamboom aan het uitzoeken,en zou graag wat meer info van u willen over vaessen..myn opa frans kwam uit vught,en ik ben nu tot jacques vaessen gekomen,maar ik kom niet verder,alvast bedankt

• jan

Beste Ida,

Jac Vaessen had 5 kinderen. Een was een loteling en is in het leger van Napoleon geweest. Hij woonde in het wijnbrandehuis genaamd huize Teelen gelegen langs de pastorie aan het huidige kerkplein in Stramproy. Een ongehuwde zoon en dochter zijn er blijven wonen. Ik heb hier meer gegevens over (ben een verre nazaat van Jacobus Vaessen).

Jan