voor Aad vraag Swartbol

  • Pieter Schelling

    Hallo Hans,

    Al googelend op Ariaantje Nootman kom ik op jullie thread over Nooteman. Ik heb nl. in mijn kwartierstaat een Ariaantje (Adriana, Jana) No(o)teman die overlijd op 28 oktober 1813 te Naaldwijk, oud 66 jaar, geboren te Kralingen als dochter van Pieter Nooteman en Pieternella Huijsman. Haar doop kan ik echter in Rotterdam niet vinden.

    Wel vind ik bovengenoemde Ariaentje van 1775.

    Kun jij mij misschien verder helpen?

    Adriana (Ariaantje, Jana) Noteman (Nooteman), dr. van Pieter Nooteman en Pieternella Huijsman, geb. te Kralingen omstr. 1747, Adriana woont in 1769 in Honselersdijk en komt in 1784 naar Naaldwijk, ovl. te Naaldwijk op 28 okt 1813, begr. te Naaldwijk op 1 nov 1813 op het kerkhof.

    heeft een relatie(1) met Jacob Kardolis (Cardolus), zn. van Pieter Jacobsz Cardols en Catharina Hendrikse van der Meer, geb. te Zoetermeer aan de Voorweg, ged. te Zoetermeer op 22 jun 1721 (getuigen: Jacomijntje Wittebol en Lijsbeth Pieters van der Lee), ovl. te Naaldwijk op 25 feb 1798, begr. te Naaldwijk op 27 feb 1798.

    Uit deze relatie:

    1. Pieter Kardolus, ged. te Naaldwijk “onegt kind van Jacobus Cardolus en Ariaantje Nooteman” op 22 mei 1785, arbeider, ovl. te ‘s-Gravenzande op 26 aug 1849, tr. te ’s-Gravenzande op 14 mei 1812 met Cornelia Hofman, dr. van Willem Hofman en Neeltje Willemsdr van der Heijde, geb. te Ter Heijde op 3 mei 1784, ged. te Ter Heijde op 31 okt 1784, ovl. te 's-Gravenzande op 19 aug 1849.

    tr. (2) te Naaldwijk op 20 feb 1791 met Johannes Koene(n), zn. van Cornelis Koene en Commertje van Middelburg, ged. te Monster op 30 sep 1764 (getuige: Marijtje Koene), begr. te Naaldwijk op 29 nov 1813.

    Uit dit huwelijk:

    1. Cornelis Koene, ged. te Naaldwijk op 9 apr 1792.

    met vriendelijke groet,

    Pieter Schelling

  • David

    Ik ben bezig met mijn stamboom (de Vries) en daar komen de Swartbollen en Hardebollen ook in voor. Heeft u een kwartstaat die ik kan vergelijken / cq wellicht missende puzzelstukken..