Sanders

• A.J. van Rhijn

Mijn vrouw heeft een bid-/gedachtenis prentje van:

"Heinrich Theodorus Johannes Sanders (sgt.vl. der LSK), geb.A'dam 15-05-1930

overl. door een ongeval te schloss Holte (Dld) 11-02-1953 en begraven

RK. Kerkhof Jonkerbosch te Nijmegen"

Dit prentje is ca. 1953 aan haar vader in Kalorama te Beek-Ubbergen gegeven en

is vanaf die tijd in bezit van de Fam. van den Boom te Beneden-Leeuwen.

Gaarne zouden wij in contact komen met familieleden van deze overledene om het

waarom en de geschiedenis achter dit prentje te kennen.

• Timothy Dekker

Geachte Heer van Rhijn,

Tot mijn verbazing lees ik uw oproep. Henrich is de enige Sanders neef van mijn moeder, Riky Sanders. Wij zijn dus familie van Henny zoals hij genoemd wordt. Hij is neergestort met zijn Thunderjet jager op 11 februari . Er is een onderzoek gedaan naar het ongeval, ik ben nog aan het zoeken wat de uitkomst was. Vandaar dat ik deze oproep tegenkwam. De enige zus van Henny is overleden, zij heeft wel kinderen die nog in leven zijn. Mijn moeder weet wie dit zijn. Zijn vader had 1 broer dit was dus mijn opa, verder geen zussen.

Ik ben op zoek naar collega's vliegeniers uit die periode, wellicht van het squadron 311 of 312 te Volkel. Ik heb de familie Boom in de telefoongids gevonden, hen bel ik. Toevallig dat de vader van uw vrouw ik Kalorama was, hier heb ik gewerkt in het verleden.

Met vriendelijke groet,

Timothy Dekker

024 677 77 26

timothyannemarie@online.nl