plaatsnaam

• Jac Adank

In het rotterdams archief vond ik bij de overlijdensgegevens van Catharina Wilhelmina Wilms, gehuwd met Nicolaas Peter Steinweg, de geboorteplaats Radifimuld vermeld. Wie kan mij zeggen waar deze plaats ligt. Mogelijk in Duitsland. Bij voorbaat bedankt.

• adriaan

Jan,

Je moet in de buurt van Keulen zijn, of langs de oevers van de Rijn. Heel waarschijnlijk zijn het schippers en daarvan worden kinderen in de meest afgelegen plaatsen aangegeven. Nicolaas Peter werd in Eupen aangegeven. Zijn zus in Keulen geboren

Dus een reisje lngs de Rijn zal mogelijk wekl de juiste plaats opleveren.

• Albert

Hallo,

Kan het mogelijk de volgende plaats zijn: Radevormwald, Noordrijn-Westfalen, Duitsland? De schrijfwijze is uiteraard anders, maar toch zit er een overeenkomst in.

Succes met het onderzoek,

Albert

• Albert

Hallo,

Inmiddels is er een week verstreken na mijn beantwoording. Geen enkele reactie daarop gehad. Vreemd.

Succes met het verder onderzoek.

Albert

• Jac Adank

Adriaan,

Het is inderdaad goed mogelijk, gezien de gegevens die ik al heb, dat de plaats inderdaad langs de Rijn of Maas moet liggen. Tot op heden echter nog niets gevonden, maar we zoeken verder. In ieder geval bedankt voor je tip.

Jacadriaan schreef:

>

> Jan,

>

> Je moet in de buurt van Keulen zijn, of langs de oevers van

> de Rijn. Heel waarschijnlijk zijn het schippers en daarvan

> worden kinderen in de meest afgelegen plaatsen aangegeven.

> Nicolaas Peter werd in Eupen aangegeven. Zijn zus in Keulen

> geboren

> Dus een reisje lngs de Rijn zal mogelijk wekl de juiste

> plaats opleveren.

• Jac Adank

verbastering van de werkelijke plaatsnaam is inderdaad een mogelijkheid waar ik niet aan heb gedacht.

“Radifimuld” de uitgang difimuld kan mogelijk betekenen “de ville muld”. Nog niet gevonden, maar we zoeken verder.

Jac

Albert schreef:

>

> Hallo,

>

> Kan het mogelijk de volgende plaats zijn: Radevormwald,

> Noordrijn-Westfalen, Duitsland? De schrijfwijze is uiteraard

> anders, maar toch zit er een overeenkomst in.

> Succes met het onderzoek,

> Albert

• M. Schoon

Aolbert en Jac;

Misschien eens kijken op www.genealogie.de daar zijn veel duitse archieven te vinden en OOK plaatsnamen.

Groeten Rinus