echtpaar Driessen-Vahle te Voorst

• marina

Hallo,

Misschien dat iemand me verder kan helpen.

Ik ben op zoek naar iemand die me iets meer kan vertellen over het echtpaar Bernardus Martinus Driessen en Elizabeth Johanna Vahle.

Wat ik weet van dit echtpaar is dat hij geboren is d.d. 25-02-1893 te Voorst en zij 08-04-1892 te Hengelo. Volgens het bevolkingsregister van de gemeente Voorst hebben ze een dochter gekregen: Joanna Geertruida Driessen, geboren 28-06-1922 te Voorst.

Het adres waar dit echtpaar gewoond heeft in 1922 was C139 te Voorst.

Dit adres is hernoemd in 1953 naar Broekstraat 57 te Klarenbeek.

Bernardus Martinus Driessen was van beroep kleermaker.

Nu weet ik dat mijn grootvader daar ca. 6 maanden (in 1922) in huis is geweest om dit vak te leren (bron: bevolkingsregister van de gem.Voorst).

De fam. Driessen is in 1928 verhuisd naar Tubbergen.

Waar ik nu eigenlijk naar op zoek ben is of er iemand misschien foto's heeft van dit echtpaar en het pand van bovengenoemd adres. Of eventuele anderen gegevens om zo de geschiedenis van mijn opa beter in beeld te krijgen.

Ik weet dat het pand waar deze fam.Driessen gewoont heeft inmiddels is afgebroken.

Wie oh wie kan en wil mij verder helpen?

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijke groet,

Marina

• K.L.Bos

Beste Marina,

Ik ben zelf met een onderzoek bezig en kwam de naam Geertruida Sopia Vahle tegen. Ben je deze naam misschien tegen gekomen en kan je me meer over deze persoon vertellen?

Groet, Kim

• marina

Hallo Kim,

Helaas kan ik je niet verder helpen. Alles wat ik weet heb ik in mijn bovenstaande vraag vermeld. Ik heb wel kopieën uit het bevolkingsregister. Die kan ik je sturen.

Je moet me dan wel even je mail-adres sturen.

Maar dat is helaas alles.

Heb jij misschien nog wel enige documentatie voor mij?

• marina

hallo Kim,

je mail adres hoef je niet meer te sturen (staan al in je berichtje)

Laat maar weten als ik iets moet doorsturen.

groetjes

Marina

• Jos

Hallo Marina

ik weet niet of jij inmiddels al verder bent met het uitzoeken van dit echtpaar.(?)

Ik heet zelf ook Driessen en ben geboren in Klarenbeek.

Mijn vader woont er en ook een aantal broers en een zus van hem.Allen daar geboren.

Ik weet er niet veel van , maar hij wil zijn fam. eens vragen of zij misschien iets meer weten.

Hij is nu rond de 70, en kan zich niet herinneren van vroeger dat er ooit een Driessen aan de broekstraat gewoond heeft, maar hij wil dit zijn fam. eens navragen.

Zij weten erg veel van vroeger ook omdat ze dit intereseren. Maar dit is nog een onbekend verhaal voor hem, maar wie weet…..

Als ik iets meer weet mail ik jou wel.

Weet jij al wat meer, mail me dan ff.

Wie weet komen we achter nog meer gegevens.

Met vriendelijke groeten Jos.

• marina

Beste Jos,

Heel hartelijk dank voor je reactie.

Verdere gegevens zijn mij tot nu toe nog niet bekend maar zijn natuurlijk altijd zeer welkom.

Hoop graag nog iets van je te vernemen.

groetjes

Marina

• Marina

Beste Jos,

Enige tijd geleden heb je gereageerd op mijn oproepje.

Zelf ben ik nog niet veel verder gekomen.

Ben jij al aan wat meer informatie gekomen?

Ik hoor graag nog van je.

groetjes

Marina