overlijdensdata echtpaar eind 1700

• Anneke

JOHANNES BU(E)NEN, geboren ca. 1700 te Grunningen(= Groningen.)

+ Na 1773. Is in 1773 getuige bij de doop van kleindochter Christina (te Den Bosch)

x MARIA HOEVENAARS (Havenaers, Hagenaers) Gedoopt: 30 juli 1703 te ’s Hertogenbosch.

+ Na 1778. Is in 1778 getuige bij de doop van kleinzoon Wilhelmus (te Den Bosch, maar Wilhelmus is geboren te Vught.)

Ondertrouw: 20 december 1732 te ‘s Hertogenbosch.

Huwelijk: 4 januari 1733 te 's Hertogenbosch.

Hun twee kinderen zijn ook in Den Bosch geboren. Maar dit echtpaar moet Den Bosch weer hebben verlaten, want ik kan van beiden geen overlijdensdatum en -plaats vinden. Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,

Anneke

• Hilly

Hallo Anneke,

Uit eigen ervaring kan ik alleen melden, dat bij een echtpaar uit mijn onderzoek waarvan het huwelijk in 1710 in Den Bosch plaatsvind en daarbij alle kinderen worden geboren in Den Bosch, ik ook geen overlijden van de ouders heb kunnen vinden. Tijdens mijn bezoek aan het archief vertelde de archiefmedewerkster dat de begraafboeken van de 18e eeuw zeer onvolledig zijn. Zo werd er in de RK-begraafboeken bij soldaten (en hun familieleden) waren alleen vermeld “een soldaet - een soldaete kind - idem vrouw” zonder vermelding van naam.

Hoe het bij de ND-Hervormde was geregeld weet ik niet.

Daarnaast is het ook vaak zo dat als men voor de armen werd begraven er niet altijd een aantekening in het begraafboek werd gemaakt.

Natuurlijk is het altijd mogelijk dat de door jouw gezochte personen wel Den Bosch hebben verlaten.

Groetjes, Hilly