Hendrikus van Ge(e)mert en Johanna Kraai/Krag

• Chantal

Hallo medespeurders,

ik ben op zoek naar het overlijden van Hendrikus van Ge(e)mert en Johanna Kraai (Krag). Overige gegevens over hun familie zijn uiteraard ook van harte welkom.

De volgende gegevens zijn bij mij bekend over deze personen:

Hendrikus van Ge{e}mert, zoon van Jo{h}annes van Gemert en Jo{h}anna Willems van Eij{c}k. Hij is gedoopt op 22-03-1807 in Liempde. Hendrikus is overleden na 29-10-1859, minstens 52 jaar oud. Hendrikus trouwde, 21 jaar oud, op 13-09-1828 in Oud Alblas met Johanna {de} Kraai {Krag}, 21 jaar oud. Johanna is geboren op 19-09-1806 in Veen, dochter van Hendrik Kraaij{e} en Lijntje {Leintje} Verbeek. Zij is gedoopt op 21-09-1806 in Veen. Johanna is overleden na 29-10-1859, minstens 53 jaar oud.

Kinderen van Hendrikus en Johanna:

1 Magdalena {Lijntje} van Gemert, geboren op 07-05-1829 in Oud Alblas.

2 Joanna van Gemert, geboren omstreeks 1831. Joanna is overleden op 28-09-1853 in Rotterdam, ongeveer 22 jaar oud.

3 Hendrik Johannes van Geemert, geboren op 05-04-1833 in Gouda.

4 Hendrik Johannes van Ge{e}mert, geboren op 15-04-1834 om 03:00 in Gouda. Van de geboorte is aangifte gedaan op 17-04-1834. Hendrik is overleden.

5 Elizabeth Christina van Gemert, geboren op 29-11-1836 in Deil.

6 Maria van Gemert, geboren omstreeks 1839 in Deil.

Het vermoeden bestaat dat beiden in Gorinchem zijn overleden, maar gezien hun reislustige bestaan (zie geboorteplaatsen kinderen) is eigenlijk alles mogelijk!

Bedankt alvast voor het meedenken,

Chantal

• Twan van Duijnhoven

chantal,

Kijk eens in Rotterdam. Daar huwen en overlijden kinderen. Tevens overlijden van Joanna Kraaij

Zoeken kun je op;

www.gemeentearchief.rotterdam.nl/content/index.php?option=com_wrapper&Itemid=57

Succes ermee.

Twan van Duijnhoven

• Chantal

Hoi Twan,

bedankt voor je reactie.

Deze site was door mij inmiddels al ontdekt, maar op de een of andere manier is Joanna's overlijden toen niet boven tafel gekomen.

Dat is al een tijdje terug, dus mogelijk waren deze aktes toen nog niet online.

Nu Hendrikus nog….

Ik had op een ander forum ook nog gepost en zie dat daar ook wat reacties staan.

Misschien zit daar wel informatie over hem tussen!

Nogmaals bedankt,

Chantal