Aldfaer

• Yvonne Hop

Wie kan mij helpen met Aldfaer. Al mijn gegevens staan in dit programma (4 stambomen) Ik krijg bij geen van de stambomen nog een personenlijst te zien. Ik moet bij het open van een Stamboom mij door een aantal veiligheidscopieén heen worstelen. Soms worden nieuw ingebrachte gegevens niet opgeslagen. Heb reeds geprobeerd met Aldfaer in kontakt te treden maar krijg geen antwoord.

• Tukkergirl

Hi

Ik gebruik ook aldfaer, maar heb geen problemen.

misschien kun je nog iets specifieker zijn

Thea

• Albert

Yvonne,

Ik denk, dat jij naar instellingen moet gaan, naar de optie hoofdscherm. In dit scherm dienen je de opties van de personenlijst aan te vinken. In het hoofdscherm heb je drie opties, t.w. tabbladen, personenlijst en personen. Alle opties ook van de andere twee dienen te zijn aan gevinkt. Succes,

Albert

• Frank Witschge

Hallo Yvonne,

Ik heb/had hetzelfde probleem m.b.t. de personenlijst; de oplossing en oorzaak staan beschreven op http://www.aldfaer.net/site/index.php?q=forum&c=showthread&ThreadID=721 :

"de personenlijst blijft leeg, ook al staat wel het juiste aantal personen vermeld.

Oplossing:Klik met de rechter muisknop ergens in de personenlijst. Er verschijnt dan een menu, waaruit je de optie ‘Standaardinstelling’ moet kiezen (deze staat helemaal onderaan)."

Of (werkte bij mij):

"Aldfaer gedraagt zich raar, personenlijst leeg, instellingen worden niet opgeslagen.

Oplossing: Sluit aldfaer, ga naar de installatie map (meestal c:\program files\aldfaer) en verwijder het bestand aldfaer.cfg. Na opstarten komt er een grijs scherm. Open nu de stamboom via menu bestand->open. Eventueel kan dit ook met ‘zoeken aldfaer bestanden’ in hetzelfde menu.

Achtergrond: Het bestand aldfaer.cfg bevat de instellingen welke u in een oudere versie heeft gedaan. Niet alleen vinkjes, maar ook scherm positie, laatst geopende bestand, laatst getoonde persoon etc. Aldfaer.cfg is het enige bestand dat bij een installatie over een oude installatie heen niet wordt overschreven, met als bedoeling de diverse instellingen te behouden voor de nieuwe applicatie. Door de genoemde fout gaat er iets mis met het overnemen van die instellingen in versie 3.5.3. Het verwijderen aldfaer.cfg heeft geen gevolgen voor uw stamboom. Alleen de instellingen zoals genoemd gaan terug naar beginwaarden."

Hopelijk is het zo opgelost.

met vriendelijke groet,

Frank Witschge

• Albert

Hallo,

Enige jaren volg ik al de vragen en discussies in het prikbord. Wat vaak opvalt is, dat er een vraag wordt gesteld en er een antwoord opkomt al dan niet bruikbaar. Een reactie van de vraagsteller ontbreekt vaak, of hij of zij er baat bij heeft gehad blijft onbekend. Onderzoekster succes.

Albert.

• Yvonne Hop

Als u zo lang deze site al volgt zal u mijn naam vaker zijn tegengekomen. Dan heeft u ook gezien dat ik de beantwoorders altijd bedank. Dit keer heb ik door persoonlijke omstandigheden nog geen kans gehad de tips uit te proberen. Ik zal antwoorden als ik weet welk advies mij geholpen heeft. Als u zich daar aan ergert spijt me dat.

• Albert

Hallo,

Bedankt voor de reactie, heb er notitie van genomen.

Succes met het onderzoek,

Albert

• Yvonne Hop

Beste heer Witschge,

Bedankt voor uw tip, het aanklikken van de standaardinstellingen was al voldoende om de personen lijsten terug te krijgen.

Met vriendelijke groet,

Yvonne Hop

• Yvonne Hop

De tip van Frank Witschge werkt, het aanklikken van de standaardinstellingen in de lege personenelijst is voldoende.

Allemaal bedankt voor de reactie.

Met vriendelijke groet,

Yvonne Hop

• Frank Witschge

Hallo Yvonne,

Mooi zo! Ik heb zelf net Aldfaer 4.0 gedownlaod; is vanaf 25-3 in de lucht; het ziet er echt weer geweldig uit, met nog meer mogelijkheden!

(zie www.aldfaer.nl )

Groetjes, en succes,

Frank Witschge