Nakomelingen van Gerrit Koorn gezocht.

  • henk koorn

    heel erg bedankt dat u het heeft gevonden ik heb het in getiept zo als u het beschreven heeft maar ik krijg het niet voor elkaar heel jammer ben de hele avond bezich geweest

    ik heb in getikt genlias maar staat nergens dat ik iets in kan tikken of ik begrijp het niet dat kan ook ik hoop dat u me toch verder kan helpen ik zou er erg blij mee zijn groetjes els koorn

  • simkos

    Beste Henk en Els,

    Hierbij eerst even alleen de instructie voor genlias.

    Intikken in het zoekscherm van Google: genlias. Google geeft meteen een keuzelijst –> aanklikken –. genlias.nl (28.600 resultaten.

    Bovenaan staat bij mij: Genlias - Zoek uw stamboom uit. Deze site aanklikken.

    Daaronder staan een aantal mogelijkheden; Ga naar: Zoeken in genlias database.

    Dan krijgt u een invulscherm: gerubriceerd in eerst en tweede persoon.

    Vul bij de eerts persoon in: achternaam; Koorn, voornaam Pieter

    Vul bij de tweede persoon in achternaam: Kasten. Ik heb de voornaam van zijn vrouw weggelaten om de computer minder zoekwerk te laten doen.

    Vervolgens krijg ik 6 vermeldingen.

    in de eerste rij staat: bs huwelijk- deze zes kun je afzonderlijk aanklikkken. Zodra je deze aanklikt, ontvouwt zich een nieuw scherm met basis-gegevens van de aangeklikte akte.

    De instructie voor het regionaal archief Alkmaar is inderdaad moeilijker. Tot zover Simkos

  • Yolanda

    Henk,

    Het archief van Den Helder is overgebracht naar het Regionaal Archief Alkmaar.

    Er is al heel veel informatie te vinden en ook in te zien en evt. te downloaden (akten, bevolkingsregisters, gezinskaarten).

    Ik heb alvast voor je gezocht, de link naar de juiste akte is http://tinyurl.com/39l4rbl

    Als je klikt op nr. 1 en daarna op Inzien van het register, dan opent er een nieuw scherm met daarin het boek met de akten van 1903.

    Ga naar pag. 121 en dan is links onder, akte nr. 462, van Arie Koorn.

    Op deze site kun je natuurlijk ook verder terug zoeken naar de voorouders.

    Met vriendelijke groeten,

    Yolanda van Blerck

  • liesbeth100

    Dag Els

    Als je mij een mailtje retour zend kan ik u de gezinskaart van Pieter Koorn xKarsten op sturen,als u dit wilt.

    U kunt zich gratis inschrijven archief Alkmaar.

    Dan kunt u zoeken.

    Genlias

    Detail resultaat: (Vader bruidegom)

    Bron Burgerlijke stand - Huwelijk

    Archieflocatie Noord-Hollands Archief

    Algemeen Gemeente: Amsterdam

    Soort akte: Huwelijksakte

    Aktenummer: reg.4E;fol.33v

    Datum: 11-09-1929

    Bruidegom Arie Koorn

    Leeftijd: 26

    Geboorteplaats: Den Helder

    Bruid Jantsje Laffra

    Leeftijd: 19

    Geboorteplaats: Amsterdam

    Vader bruidegom Pieter Koorn

    Moeder bruidegom Maartje Kasten

    Vader bruid Arjen Laffra

    Moeder bruid Johanna Maria van Amelrooij

    Nadere informatie Erk. 1 kind.;beroep Bg.:matroos ter koopvaardij;beroep vader Bg.:portier;beroep vader Bd.:huisschilder

    Mvg Elisabeth

  • Dik Jager

    Hallo,

    De naam KOORN komt voor in de kwartieren van mijn eerste kleinkind.

    Ik zoek nog de overlijdensdata van Jan KOORN (geb. 1836) en \ijn vrouw Geertje BLOEMINK (geb 1837) en de overlijdensdata van zijn ouders Gerrit KOORN en Bregje BOEIJER, en de geboorte en overtlijdensdatum van haar moeder Geertje BLOEMINK.

    Wie kan mij hier aan helpen?

    Tot wederdienst bereid in het Eindhovense.

    Groetend

    Dik Jager

    JAGER (Groningen) NAEREBOUT (Zeeland) BODAAN (Den Haag) TEEUWEN (Leiden) OUDT (Medemblik) SIKKEMA (Friesland)

  • Annemieke

    Beste Simkos, ik heb al eerder een bericht gestuurd. Nu heb ik iets meer informatie voor je op je vraag: =13.999959945678711pxoverlijdensadvertentie worden de volgende namen genoemd: C. Meijer-Koorn, C.W. Meijer en hun kinderen Kees en Rini.

    C.W. Meijer- Koorn (tante van mijn vader) Heeft later een relatie gehad met een Knolle. Zij is al meer dan 5 jaar dood.  Die zoon heet Kees Knolle en woont in Aalsmeer. 

    groet,

    annemieke