Ongevraagd publiceren op internet

• Jantien

Ik heb mijn familiegegevens (gedeeltelijk ook eigen onderzoek) teruggevonden op een genealogische website. IK heb diverse malen getracht deze gegevens te laten verwijderen door de websitehouder. Het betreft hier gegevens van nog levende familieleden. Niemand heeft hier toestemming voor gegeven en deze persoon meent het gewoon te moeten laten staan. Via het Cbp al diverse artikelen gevonden en zelfs melding gemaakt aldaar. Maar volgens mij doet het Cbp niet echt veel. Websitehouder is een eigenzinnig persoon en weet niet waar hij mee bezig is. Hoe kan ik dit stoppen ??

Alvast bedankt voor de adviezen

Jantien v.d.Z

• Dranoel

Jantien,

neem deze site ‘eens’ door:

http://www.iusmentis.com/maatschappij/privacy/wet/

Dranoel

• andré

u kunt ook de provider een bericht sturen waar de website onder beheer staat .

die moet dan de website beheerder daarop aan spreken .

m.v.g andré .wolters

• Jantien

Hartelijk dank voor de reacties.

• Nico

Als je iets op internet zet dan maakt Google daar kopieën van.

Eenmaal geplaatst blijf het jaren zichtbaar, ook al heb je het op je eigen webpagina verwijderd. Ik heb dat ook meegemaakt. In mijn parenteel stond een naam die er vanaf wilde. Ik heb dit gelijk aangepast en de betreffende naam verwijderd. Als je echter de naam van de verwijderde persoon in Google intikt “voornaam achternaam” wordt hij toch weer zichtbaar. Als Google zijn bestanden vernieuwd zijn ze pas echt verwijderd. Ik wist dit ook niet maar nu wel.

Groet: Nico

• Dranoel

Nico,

weet jij de procedures rond vernieuwing van Google?

• Nico

Hallo Dranoel, Op de pagina van Google staat het volgende geschreven:

Google ververst z'n index met regelmaat, dus het kenbaar maken van een ‘dode link’ (verdwenen of verhuisde site) is niet nodig. Dode links zullen vanzelf wegvallen uit onze index bij de eerstvolgende crawl wanneer we onze hele index weer verversen.

Weet jij nog iets anders?

gr. Nico

• Dranoel

Ik geloof dit wel, Nico,

ooit heb ik zelf een grote website gehad, en die werd ook periodiek ‘gecrawled’