Beste Thea,
Evenals jij ben ik op zoek naar deze Johannes. Weet jij zeker dat Alida Rust(gemoed) in den Haag is geboren in 1765.
Ik loop vast bij de zoon Johannes van (N)Oord(t), die getrouwd was met Alida Kwakkesteijn. In Naaldwijk heb ik in het archief gevonden, dat zijn vader al was overleden toen hij trouwde In de huwelijksakte wordt vermeld dat 4 getuigen melden, dat zij
hem hebben gekend en dat hij is overleden. De moeder van de bruidegom is dan nog wel in leven en woont volgens de huwelijksakte dan in Barneveld. Volgens de huwelijksakte is de bruidegom 23j. Dat zou betekenen dat hij in 1793 is geboren.
In het archief van Naaldwijk heb ik ook gevonden, dat Johannnes van (N)oord(t) na het overlijden van zijn vrouw Alida
Kwakkesteijn, samen met zijn dochter Theodora op 11-02-1859 teruggaat naar den Haag. Via virtuele Studiezaal den Haag
heb ik zijn overlijdensakte gevonden. Hij overlijdt 29-05-1876 te den Haag overlijdensakte 1204. Volgens deze overlijdensakte is hij dan 85j. Dat zou betekenen dat hij in 1791 is geboren. Ik heb in het archief van den Haag dezelfde doopakte gevonden als
jij, maar ik ben er niet helemaal zeker van, dat dit de juiste is,, want in deze doopakte staat inderdaad Rustgemoed en in de
trouwakte van de zoon duidelijk Rust. Ik zou het erg op prijs stellen als je mij op de hoogte wilt houden van je vorderingen. Ik
zoek ook al enige jaren naar een doorbraak. Zoals je ziet ben ikzelf een van Noord en de oudste dochter van de laatste Johannes
van Noord van onze tak.
Bij voorbaat dank, Ria Jonkman van Noord