Ampie van Sleeuwen

• marja waals

Beste Mensen,

Een broer van mij opa heet Andreas Friedrich (Ampie) van Sleeuwen en is geboren in Essen op 24 mei 1913. Hij heeft zowat zijn hele leven in Veghel gewoond en heeft ook een dochter Addy die voor een groot deel is opgevoed door zijn zuster Marie in Helmond. Ampie zou rond 1955 gestorven zijn. Kan iemand mij meer vertellen over deze mensen.

• Tukkergirl

Ken je deze site ???

http://www.stamboombeekmans.dse.nl/uden/Document.HTM

Thea

• marja waals

Hoi Thea,

Fijn dat je hebt gereageerd maar die site ken ik. De gegevens over hem en zijn familie heeft de eigenaar van de site van mij gekregen, maar toch alsnog bedankt voor je snelle reactie.

Groetjes, MarjaTukkergirl schreef:

>

> Ken je deze site ???

>

> http://www.stamboombeekmans.dse.nl/uden/Document.HTM

>

> Thea

• Ton de Geus

D7b ANDREAS FRIEDRICH, zoon van D6b, geboren te Essen (Dtl) 24‑5‑1913, overleden te Veghel 16-11‑1979, grondwerker, mijn­werker, gehuwd te Veghel 25‑11‑1946 met GEERTRUDA HENRICA VAN DER SANDEN, geboren te Veghel 18‑9‑1909, overleden te Bakel 19‑1‑1979. Zij was waarschijnlijk eerder gehuwd met VAN DE LAAR en WAGEMANS.

Kinderen:

1. ANDREA GEERTRUIDA HENRICA, geboren te Veghel 28‑1‑1948.

Beste Marja,

Dit is wat ik van ze heb.

Groeten,

Ton de Geus

• Geert van de Laar

Hallo.Mijn naam is Geert van de Laar.Mijn vader heet Gerrit van de Laar.Zijn vader is als binnenschipper verdronken en zijn moeder is daarna hertrouwd met Ampie van Sleeuwen Ze zijn inderdaad allebei in 1979 overleden en liggen begraven te Veghel.De dochter Addy woont momenteel in Duitsland.Vriendelijke groet.

• Dranoel

Hallo,

vraag eens een persoonskaart aan bij het CBG te 's Gravenhage (www.cbg.nl)

• marja Waals

Hoi Geert, Sorry dat ik zo lang erna hierop reageer. Zou jij mij misschien in contact kunnen brengen met Addy, dat zou ik heel fijn vinden. Ik heb nl. geen enkele foto van Ampie en zijn gezin. Ik weet ook niet hoe ik jou met mij in contact kan laten komen via dit forum.

Groetjes Marja

• marja waals

Hoi Geert,

Een tijd geleden alweer heb je op mijn vraag geantwoord betreffende Ampie van Sleeuwen. Weet jij misschien of er ergens nog foto's ronddwalen van Ampie en zijn gezin. Ik kan nergens aan het adres komen van zijn dochter Addy, heb diverse pogingen gedaan maar zonder resultaat. Als ik het goed begrijp is het dus jou stiefopa. Ik vind het heel jammer dat in heel onze familie geen enkele foto of dergelijke is te vinden van hem en jou oma. Hij was een broer van mijn opa (van mijn moeders kant). Hopelijk hebben we nog eens contact.

Je opa was binnenschipper. De familie van mijn vader was ook binnenschipper. Zij heten Waals. Ze voeren op een schip van de koopvaart. Weet jij of er nog ergens documenten zijn die kunnen worden ingezien zodat ik erachter kan komen op wel schip ze hebben gevaren, mijn vader weet het niet meer.

Groetjes, Marja Waals