Op verzoek van een oud Indië ganger, (soldaat) Peter Vermeer,(nu dik 80) zijn we opzoek naar Riet (mogelijk Marie of Maria) Molendijk, ze woonde rond 1947 - 1950 aan de Heemraadssingel, Heemraadsplein of Heemraadstraat 50b of.150 b te Rotterdam (éen van deze drie moet het zijn) en zij was nogal actief in het jeugdwerk van de Lutherse Kerk. Verder werkte ze op een kantoor in die periode.
Ze moet dus geboren zijn rond 1925 – 1930 wat haar nu rond de 80 jaar zou doen zijn en of ze getrouwd is weet Peter niet.
Peter en Riet correspondeerde regelmatig gedurende zijn diensttijd in Indië en ze was een grote morele steun voor hem. Tijdens het inschepen op de Zuiderkruis op 16 december 1947 werd Peter door de MP omgeroepen, er waren twee dames op de kade die hem wilde spreken. Onder politie begeleiding mocht hij de kade op waar Riet Molendijk en haar vriendin Mary Ouwehand stonden met een pakje voor hem. Al die tijd dat Peter in Indië was zijn ze blijven schrijven en had hij met Riet goede contacten.
Door de hectische belevenissen daar in Indië toen en bij terugkeer in Nederland is het contact met haar verloren gegaan. Hij schreef me; Ik heb haar toen nooit voor haar steun bedankt. Vooral nu met het ouder worden is dit iets dat mij plaagt. Ik hoop dit nog te kunnen goedmaken, als ze nog in leven is.
Heeft U iemand in de familie of kent U iemand die iets over deze Riet Molendijk zou kunnen vertellen?
Ik hoop dat U mij kunt helpen deze twee nog eenmaal met elkaar in contact te brengen, zodat hij zijn dank nog kan overbrengen.
Alvast onze hartelijke dank voor het meedenken en medewerking in deze moeilijke zoektocht.