Johannes van den Boogert/Bogert

• Leendert Hokke

Ref. DTB Delft inv. 15m, folio 149 Hannes van den Boogert met zoon Flooris. Ik neem aan dat zijn volle naam was Johannes van den Boogert/Bogert. Johannes van den Boogert was getrouwd met Anna van den Bergh. Hen hadden een zoon Flooris gedoopt 12-08-1777 Delft. Flooris/Floris was vertrokke naar Kralingen en was getrouwd met Elisabeth Vester. Maar om terug te komen op Johannes…kan iemand mij vertellen wie Hannes/Johannes zijn ouders waren? Ik vermoed dat het Anthoni van den Bogert en Neeltje van Tarien waren maar kan geen goede link vinden. Alvast bedankt.

• Dranoel

Leendert,

waarom ‘neem’ jij ‘aan’ dat Hannes een andere voornaam heeft?Leendert Hokke schreef:

• Leendert Hokke

Dranoel,

Flooris/Floris van den Boogert/Bogert en Elisabeth Vester hadden een zoon

Johannis van den Bogert geboren Kralingen 04-03-1804. Hun tweede kind was Gerrit van den Bogert geboren Kralingen 22-02-1806. Gerrit werd vernoemd achter Elisabeth haar vader Gerrit. Dus vermoedelijk was hun eerste kind Johannis achter Floris zijn vader vernoemd. Johannis en Johannes werd soms fout geschreven de een voor de ander en dat heb ik al gemerkt met mijn “Hokke” genealogie. Als iedereen een verkorting gebruikte zoals Hannes/Johannes dan was Anna van den Bergh misschien Johanna en Lijp was misschien Philip of Philippus. Zonder de ouders erbij is het moeilijk zoeken. Weet u iets dan wil ik het graag lezen.

• Nico

Hallo leendert,

Heb je al gezocht op http://www.archief.delft.nl

Genealogische groet: Nico

——————————————————————

Dopeling Johannis

Vader Antoni van den Bogert

Moeder Neeltje van Tarien

Getuige Sara Alot

Plaats Delft

Datum doop 24-06-1753

DTB Delft inv. 61 , folio 109

—————————————————————-

Bruidegom Anthonie van den Bogert ,

Bruid Neeltje van Tarien ,

Plaats Delft

Datum trouwen 03-10-1745

Datum ondertrouw 18-09-1745

DTB Delft inv. 93

—————————————————————–

Overledene Neeltje van Tarien

Weduwe/ weduwnaar van Anthonij van den Bogaart

Plaats Delft

Datum begraven 27-01-1798 (Oude kerk)

DTB Delft inv. 52

—————————————————————–

• Leendert Hokke

Hallo Nico,

Bedankt voor uw informatie!

Ja, ik heb zeker in de archieven Delft gezocht en Johannis had ik ook al gevonden. Maar Antonij en Neeltje hebben een kind begraven 21-08-1753 en dat was waarschijnlijk Johannis…ref. DTB Delft inv. 50.

Maar Antonij en Neeltje hadden weer een kind Johannes gedoopt 13-04-1758…

ref. DTB Delft inv. 61 folio 150v. Het is deze Johannes die misschien getrouwd was met Anna van den Bergh. Maar als iemand mij wat zekerheid tot deze mogelijkheid kan geven dan wil ik dat graag lezen.

• Leendert Hokke

Hallo,

Er zijn 3 weken voorbij gegaan sinds mijn laatste aanvraag. Nu wil ik even vragen als iemand naar Delft gaat om genealogische informatie op te zoeken zou u even willen kijken naar DTB Delft inv. 15, folio 149 voor mij en even laten weten

of de ouders van Hannes van den Boogert of Anna van den Bergh daar in geschreven staan. Dit is mijn laatste hoop om onze van den Boogert/Bogert/Bogerd verder terug te zoeken genealogiewijs.

Alvast bedankt.

.

• Maria Mulder

Please post to prikboard

• Casper Post

Hallo Leendert,

Ik heb het idee dat de Johannes van den Boogert, gedoopt in 1758, zoon van Antonij van den Boogert en Neeltje van Tarien, getrouwd is met Geertrudis van der Kra(a)ij; echter bij de doop van hun dochter Joanna op 24-1-1781 te Delft zijn de getuigen: Joannes van den Bogaart en Joanna van den Berg !!!

Casper