Schotel

  • jan schotel

    Zover wij konden nagaan stamt de familie schotel waar ik van af stam oorspronkelijk uit Schotland waar ene Simon Scuttle met de legers van Napoleon naar het vaste land gekomen is. We spreken nu over ca. 1610.Daarna is de familie in Dordrecht en omgeving blijven hangen. Zelf ben ik in Schiedam geboren (1946) en zover ik weet mijn grootvader in rotterdam in 1887.

    ben benieuwd naar verdere reacties.

  • maurits schotel

    Naar mijn weten stamt mijn familie af van Franse adel. We hebben ook een familiewapen (goude leeuw met blauwe tong en klauwen en een goude kroon en een rood achtergrond).

  • Natasja Schotel

    Beste Jan Schotel,

    De neef van mijn opa heeft veel onderzoek gedaan naar de familie Schotel. Ik zet op dit moment het onderzoek voort. De familie komt oorspronkelijk uit noord Frankrijk of Zuid Belgie. Is daarna naar Engeland gevlucht…. en via Engeland naar Nederland gekomen. De naam is veranderd van Du Shatel naar ,Scuttel, Schuttel, Naar uiteindelijk Schotel Soms wordt de naam ook wel met twee oo´s geschreven. Mijn Website vertoond helaas fouten. en ik ben veranderd van Provider. Maar ben druk aan het werk om dingen te veranderen. Voor vragen kan je altijd contact opnemen.

    Natasja

    n.schotel@online.nl

  • Jouke Schotel

    Beste Natasja,

    Ben jij familie van Lucette Schotel?

    Niet zo lang geleden had ik contact met haar over Vic Schotel uit Nieuw Guinea.

    Ik heb bijna het hele archief Schotel, behalve de jongere generaties. Dus als je wat over vroeger wil weten, kom maar in de lucht.

    Groetjes, Jouke

    Badhoevedorp

  • Jouke Schotel

    Beste Natasja,

    Later zag ik dat je een naaste famililid bent van Fokje Schotel, dochter van Jan Willem, oud collega van mij uit de marine. Als je meer wil weten van de familie, schroom dan niet contact met mij op te nemen. Misschien kunnen wij elkaar aanvullen wat de bekendheid met de familie betreft.

    Vriendelijke groet, Jouke Schotel

  • Hilda Schaap-Boonstra

    Beste Jouke

    Ik ben op zoek naar Jan Willem Schoten en Engelina Aleida Johanna van Eijsselsteijn hun geboorte data overlijden en huwelijk haar moeder Fokje Koopmans is de zus van mijn overgrootvader en zou graag deze familie lijn toevoegen aan mijn stamboom.

    Vr.Gr.Hilda

  • Hilda Schaap-Boonstra

    sorry moet Jan Willem Schotel zijn

    Hilda

  • cornelis schotel

    Aan: familie??

    Mijn naam is Cornelis (Cees) Schotel, en bij toeval kwam ik deze site tegen. Kennelijk is iemand bezig met de stamboom …

    Ik woon op Sint Maarten, maar ik ben geboren in Vlaardingen in 1954 als jongste van 4 kinderen. Mijn vader en zijn 4 broers woonden daar allemaal. Hun zus woonde in Ede. Oorspronkelijk kwamen ze Dordrecht/Zwijndrecht. Ik weet dat mijn oom Ger Schotel zich indertijd ook bezighield met de stamboom, die na verloop van tijd behoorlijk ver uitgepluisd was, zodat ook de oorsprong van de naam Schotel duidelijk werd.

    Misschien heb je hier iets aan. Laat het me weten via mijn mail svp. Graag laat ik je van alles & nog wat weten.

    Groet,

    Cees Schotel

  • Cees Schotel

    Beste Jan?

    Mij naam is Cornelis Schotel, en ik ben geboren in Vlaardingen. Ik begrijp dat je vaders naam Jan is, en ik had een oom Jan, met een zoontje Jan. Als je mij de naam van je moeder laat weten, dan weet ik zeker dat je mijn neef bent.

    Groet,

    Cees Schotel

  • Jan Willem Schotel

    De gezochte Jan Willem Schotel en Engelina etc van Eijsselsteijn zijn mijn ouders.

    Mijn dochter Natasja heeft de informatie die je zoekt (n.schotel@online.nl).