Jautze

• Everardus

Marianne,

Ik vergat nog 1 overlijden:

Barendina de Smit, geb. Den Haag, overl. aldaar 10/12 april 1836 aktenr. 602, wijk D 331, oud 78 jaar, weduwe Johannes George Jautze en dr. van Thomas de Smit en Engeltje Huurland.

Voorlopig heb je weer wat om over na te denken.

Al de genoemde akten zijn thuis te bekijken en uit te printen.

Huwelijken (datums) van voor 1811 bij het GA Den Haag aan het Spui.

Gr.

Everardus

• Marianne

Hallo Everardus,

Allereerst mijn enorme dank voor al deze informatie!

Ik ben er ontzettend mee geholpen. Zelf kwam ik dus niet veel verder, maar écht ik heb de virtuele studiezaal helemaal afgezocht, ook op ontiegelijk veel vormen van Jautze, maar deze info heb ik niet boven water kunnen krijgen. Kennelijk doe ik toch iets verkeerd!

Nogmaals mijn dank, je bent grandioos!

Marianne

• Everardus

Hoi Marianne,

Je maakt me verlegen. (Grapje).

Fijn je geholpen te hebben.

Gr.

Everardus

• Marianne

Hoi Everardus,

Waar heb jij het overlijden gevonden van Johannes George Jautze, akte 1377?

Ik krijg het maar niet boven water, ik zocht de akte voor een kopie.

Heb jij nog tips voor onderzoek in het Buitenland? Kan in Oostenrijk nergens het plaatsje Beemen vinden. Zou er soms Bohemen mee bedoelt zijn?

Ik durf je eigenlijk niet meer om hulp te vragen, je hebt al zoveel voor me gedaan, maar toch………maar……verklap me waar je de akte gevonden hebt?

groetjes

Marianne

• Everardus

Dag Marianne,

De akte is te vinden via de Virtuele Studiezaal.

Fiche nr. 125 afbeelding 36.

Links 3 overl. akte en rechts 3 overl. akten.

Jij moet hebben.

Links onderaan.

Ik weet niet of onderstaande link werkt anders via de normale zoekmachine van het GA Den Haag (Virt. St.).

Ik lees wel of je het gelukt is:

http://195.242.171.17/hga/virtuelestudiezaal/WebsitePubliek/DetailAkte.aspx?nn=4&containerid=946192&xmlmicroficheid=5676µficheindex=0&dragersessie=Dragers&soort=akten

Gr.

Everardus

• Everardus

Marianne,

Ik zie dat de link niet werkt, derhalve de akte naar je toegezonden.

Ik lees wel op het forum of je de akte hebt ontvangen!

Gr.

Everardus

• Marianne

Hoi Everardus,

Ja, kopie akte ontvangen. Bedankt! Want het is me zelf nog niet gelukt om de akte tevoorschijn te krijgen. Erg hé? Maar ik blijf het proberen, ik kan het niet uitstaan dat het mij niet lukt! Wel ben ik héél erg blij met jouw kopie via de mail, zo zijn mijn gegevens toch compleet. Ik probeer namelijk overal een kopie akte bij te verzamelen en dat lukt aardig, behalve deze keer dan.

Nou, Everardus, nogmaals héél erg bedankt, zonder jou was ik in ieder geval niet zo ver gekomen.

groetjes

Marianne