Stamboom De Ruiter

  • Tesqia

    Bedankt voor al je moeite, ik ken inderdaad ook genlias en een heleboel andere sites.

    Ook in het archief in Tiel en Arnhem is niet te vinden wat ik zoek. Weet jij misschien waar de akten uit Waardenburg en Neerijnen van omstreeks 1922 te vinden zijn?

    Wel heb ik in oude kranten op internet kunnen vinden dat Maaike in november 1922 te Waardenburg als weduwe van Marinus van Mameren overleden is en een advertentie waarin in februari 1921 door een deurwaarder te Geldermalsen een erfhuis gehouden werd ten huize van de weduwe mej. M. van Mameren de Ruiter te Waardenburg. Dus Marinus was toen al overleden. ik neem aan te Waardenburg, maar dat hoeft niet natuurlijk en of zij kinderen hebben gekregen weet ik ook niet.

    In ieder geval bdankt voor je moeite en veel succes bij je verdere naspeuringen.

    Vriendelijke groeten van Tesqia van Mameren.

  • Dik de Ruiter

    Hoi Teqia,

    Ik hoop niet dat ik je beledigd heb door je naar Genlias te verwijzen maar het was goed bedoeld.

    Ben zelf pas 14 dagen bezig mijn voorvaderen te ontdekken dus heb geen recht van spreken.

    Wel heb ik in de Ophemert pagina www.oud-ophemert.nl nog wat van Mamerens gevonden, maar ik neem aan jou wel bekend.

    Ook nog een Willemtie van Mameren die in 1878 getr. is met Jan Abbing.

    Met Maaike kom ik helaas niet verder.

    Veel succes met verder zoeken

    Met vr gr

    Dik de Ruiter

  • Henk van Mameren

    Met belangstelling uw berichten betreffende de stamboom van het geslacht de Ruiter gelezen, mijn reactie daarop is het volgende.

    Hoewel mijn onderzoek zich richt op het geslacht van Mameren heb ik toch twee vragen die betrekking hebben op het geslacht de Ruiter, de volgende gegevens ontbreken nog steeds aan mijn database.

    Klazina van Mameren, geboren te Deil op 11-09-1877, overleden te ??? op ??-??-????, gehuwd met Willem de Ruiter, geboren te Geldermalsen op 01-07-1878, overleden te ??? op ??-??-????.

    Kunt u mij helpen deze vraagtekens te vervangen door de juiste gegevens?

    met vr.gr. H.van Mameren

  • Dik de Ruiter

    Hoi Henk,

    Helaas heb ik niets kunnen vinden mbt je vragen.

    Kan het Gelders Archief uitkomst bieden?

    Met vr gr

    Dik de Ruiter

  • Dik de Ruiter

    Hoi Tesqia,

    Toch nog wat gevonden: Maaike geb Waardenburg 02-04 1836

    overl Waardenburg 23-10 1922

    Broers van Maaike waren: Cornelis en Theodorus Marinus

    Van deze broers heb ik wel de gegevens van kinderen en kleinkinderen, helaas van Maaike en Marinus niet.

    Deze gegevens komen uit het Gemeentearchief in Geldermalsen.

    Succes met verder zoeken

    Met vr gr

    Dik de Ruiter

  • Tesqia

    Hallo Dik,

    Ik ben in ieder geval weer een stapje verder dank zij jouw hulp, ik had dat Maaike in Neerijnen geboren was, maar dat was waarschijnlijk gemeente Waardenburg.

    Ik had al zo'n vermoeden dat ik naar het archief in Geldermalsen moet, maar daar moet je eerst een afspraak maken geloof ik, toch maar eens naar toe.

    Vriendelijk bedankt voor alles Dik en als ik je ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel.

    Groetjes van Tesqia.

  • elisabeth Macho

    Mijn grootvader was Rutger de Ruiter, hij had een ijszaak in Zuilen en vertelde dat zijn Vader een bekende persoonlijkheid was in Bunnik waar hij een Melkfabiekje had. de oudste broer van mijn grootvader heete Job, een broer kwam in de oorlog om de moeder Arda trouwde een tweede keer en kreeg nog twee kinderen Jan en Zus Ik ben vooral geinteresseerd naar gegevens over mijn overgrootvader die ongeveer in 1908 gestorven is.

    Weet u daar iets over?

  • Dik de Ruiter

    Hoi Elisabeth,

    Jacob de Ruiter geboren 1836 in Eemnes overl. Utrecht 1904

    geh. in 1867 met Anthonia Bom geb in Tienhoven

    geh. in 1893 met Arda Smal geb. 1874 in Hoogland

    broers en zusters van Jacob zijn:

    Jannetje 1828-1907

    Reijnertje 1825-1880

    Jan 1841-1920

    Jacoba 1834-1909

    Rijkje 1834-1867

    Nelletje 1822-1843

    Jan geb. en overl in 1839

    Vader Jacob de Ruiter: Rutger Jacobse de Ruiter/ Rutger Ruijter/ Rutger Ruiter

    geb. in 1787 Eemnes overl. 1858

    getr. in 1812 met Maria Rutte

    getr. in 1821 met Rijkje van Eijden/ Rijkje van eiden/ Regina van der Eiden geb in Soest in 1799 overl in Utrecht 1878

    Vader van Rutger: Jacobus Rutgerse Ruiter

    Moeder: Nelletje Hendrikse Hoefsloot

    Let op de namen worden op verschillende manieren geschreven

    Alles en nog veel meer is terug te vinden op: www.genlias.nl

  • Jan de Ruiter

    Sterfdata van mijn overgrootouders :

    Klazina van Mameren 29 Januari 1964, overleden te Haaften

    Willem de Ruiter, 1 Juni 1964, overleden te Haaften

  • Tesqia

    Hallo Jan,

    Bedankt, deze overlijdingsdata van je overgrootouders had ik nog niet.

    Nu begrijp ik echter dat er meer ontbreekt, want volgens mijn gegevens kregen zij 3 kinderen (waar er dan 1 van jouw grootvader zou moeten zijn).

    Ik heb beknopt weergegeven het volgende:

    Aartje geb. 1914 en overleden 1929 te Deil

    Martinus geb. 1917 en overleden 1919 te Deil

    Cornelia geb. 1911 te Deil en overleden 1988 te Neerijnen.

    Ik begrijp nu dat er meer kinderen geweest zijn, zou jij me op weg willen helpen.

    Daar ik de van Mameren stamboom doe hoef ik alleen de namen van de kinderen van Willem en Klazina met de geboortedata en plaats.

    Alvast bedankt en groeten van Tesqia.