Sweers/Swiers/Zwiers

• Menno

Hallo allemaal,

Omdat de vorige stukje tot niks heeft opgeleverd, hierbij weer een nieuwe poging.

Ik ben op zoek naar het doop- en overlijdensdatum van Johanna/Janna/Joanna Sweers, Schwiers, Swiers, Zwiers en Zweers. (verschillende spellingsvaranten mogelijk).

Wat ik wel weet zijn het volgende:

Zij huwde burgerlijk 26 augustus 1764, kerkelijk 7 september 1764 te Dinxperlo/Süderwick met Barend/Berend/Bernard Hatgerink/Hartering/Harterink.

Ik citeer nu even een klein stukje wat als huwelijksbijlage bij zijn zoon Engelbertus Anthonius (hij is getrouwd op 28-10-1813) toegevoegd is;

-“Gendringen voornoemd…… Den Comparent vermeldt dat numero drie nog verklaarde dat zijn vader van de requinant (=E.A. Harterink) aan hem bij dezelfden terugkomst uit Holland een attestatie van het overlijden van voornoemde Joanna Swiers had vertoond, welke attestatie later echter verloren scheen te zijn.”-

In diezelfde stuk staat de verklaring dat zijn vader Barend/Berend/Bernard Harterink op 15 februari 1781 te Sinderen overleden is. Engelbertus Antonius is zelf 23 augustus 1776 geboren te Süderwick (gemeente Bocholt).

Gezien bovenstaande stuk moet Joanna dus tussen 23.08.1776 en 15.02.1781 overleden zijn. Ik kom dat in de doop- en overlijdensregisters van zowel Dinxperlo, Terborg en Varsseveld niet tegen. Ik weet het even niet meer.

Wat nu? Heeft iemand een idee waar ik die gegeven eventueel WEL kan vinden?

Groet,

Menno.

• Dranoel

Menno,

al een poging gewaagd in de Overijssel group van Yahoo-genealogy?

• Menno

Hoi Dranoel,

Nee, nog niet geprobeerd. Wil het eventueel wel gaan doen.

Wat is het URL-adres? Ik hoop dat ik daar wat kan vinden.

Bedankt voor het meedenken alvast! :)

Groet,

Menno.

• Dranoel

Menno,

zie:

http://www.prikpagina.nl/archief/read.php?f=293&i=15625&t=15613

• Menno

Bedankt voor je uitleg, Dranoel!

Ik ga proberen of ik daar een hint mee kan scoren…