stamboom lathouwers

  • Ludo de Lathouder

    Ik vond een bericht van ANNEKE uit 2006 maar inmiddels archief.

    Ik vermoed dat ik dezelfde familie zoek. Ik kom in dezelfde periode in hasteren uit. De aanwijzingen die ik heb lopen via Tholen naar Ruisbroek(bij antwerpen. Maar ik heb geen concreet bewijs.

    Ik zit overigens net als anneke in australia. Contact wordt dus reuze gewaardeerd.

    Anneke's bericht: “Cornelius Lathouwer is geboren in 1736, in Halsteren Brabant. Zijn ouders zijn Henricus Lathouwer en Sofia van Driel. Zij hadden een aantal kinderen. Allemaal geregistreerd in Halsteren. Ik heb dit nog steeds via www2.bhic.nl gevonden, een fantastische bron waar ik het meeste heb gevonden van iedereen.”

    Ik kom uit bij henrici Cornelisse lathouwers overleden in halsteren 4 oct 1762 geboren vermoedelijk in ruisbroek get Maria tiberius. Kind Wilhelmus 3/6/1733 get Johanna Liligers etc

    voor contact stuur een imeel naar fam at elframe dot com

  • ludo

    inmiddeels heb ik anneke gevonden en gesproken… Ik zoek nu werden naar de voorouders van Rumoldus de Lathouwer geboren rond 1630 Hij was koster in Ruisbroek. Hendrik is waarschijnlijk een kleinzoon van hem hoewel ik geen doopacte heb gevonden.

  • Jerry N. J. Vondeling

    Beste Ludo,

    Op de genealogie pagina van Willebroek (zie hier)

    Wordt een Rumoldus de Lathouwer genoemd, overleden te Ruisbroek op 14 augustus 1685 was gehuwd met Franciska Huybers.

    Volgens deze site kregen zij twee kinderen Elisabeth en Cornelius.

    Deze Rumoldus was volgens de site een zoon van Cornelius de Lathouwer (overleden 12 september 1724) en Barbara Siebens (+/- 1662 - 1726)

    Cornelius was op zijn beurt weer een zoon van Maria de Lathouwer (overleden 1771) en Augustinus van Campenhout (+/-1693 - 1783), Augustinus was de zoon van Elisabeth van Campenhout.

    Alles is terug te vinden op voornoemde site,

    Wellicht heeft u hier iets aan,

    Met vriendelijke groeten,

    Jerry Vondeling

  • Ludo de Lathouder

    Dank Jerry, Ik ben bekend met de familie van Rumoldus. Hendricus komt echter niet in de stambomen voor maar ik ben overtuigd dat hij de oudste zoon is Cornelis (zoon van Rumoldus). Tot nu toe ontbreken de doopgegevens van Hendricus.. Hij word wel genoemd als getuige bij het huwelijk van zijn broer Johannes. Niettemin dank voor de hulp.

  • An Lathouwers

    Beste familienaamgenoot,

    Als u meer info wil over de stamboom Lathouwers moet u bij mijn grootvader Antoine Lathouwers (Leopoldsburg) zijn, die heeft een 20-tal jaar geleden onderzoek gedaan naar onze stamboom en is daarbij geloof ik geraakt tot in 1723 te Son en Best (NL), hiervan werd toen als ik me niet vergi ook een boek gedrukt.

    Vriendelijke groeten

    An

  • Ludo

    Inmiddels ben ik een stuk verder. Er zijn een 7 tal onafhankelijke klusters van de Lathouwer volgens mijn naamgenoot Ludo Lathouwers. DNA heeft al aangetoond dat wij zeker geen familie zijn. “Mijn”kluster zit rond Londerzeel. De tak in Brabant is hoogst waaschijnlijk geen familie van mijn familie. Volgens mij is de koster Rumoldus de Lathouwer dezelfde als de Rumoldus die een onwettig kind kreeg in Londerzeel rond 1652 ( zie mijn website). Deze Romuldus is hoogstwaarschijnlijk een kleinzoon van Rumoldus( Rombout) de Lathouwer uit Malderen rond 1600. Familieleden wonen in Malderen, Londerzeel, Buggenhout en vermoedelijk meer. We komen ook een Joos de Lathouwer tegen in Axel die afkomstig is uit Buggenhout. Overigens woont de eerder genoemde Anneke inmiddels net als ik in Australie. We zijn inderdaad familie van elkaar. Haar tak zit in de Achterhoek, de mijne zit in Den Haag met nogal wat familie elders in Nederland en verspreid over dehele wereld.

  • Ludo

    Inmiddels is de stamboom weer een generatie verder. De ouders van Rumoldus an Peter de Lathouwer in Malderen zijn Simon de Lathouwer (1549) en Maria Puttemans ong 1551- Petrus is van 1572 Zie stamboom Robert Engelen op geneanet.Hij heeft Rumoldus niet als broer van Peter in zijn stamboom. De Rumoldus hier is de grootvader van Rumoldus, koster in Ruisbroek.

  • Aanita

    I know the family of Rumoldus. Although Hendricus is not listed in the family trees, I am certain that he is Cornelis's oldest son (son of Rumoldus). Up until this point, we lack information about Hendricus' baptism. He was a witness at his brother Johannes' wedding, according to some reports. Still, I appreciate the assistance.