Marinus Franciscus Malee

• Marianne

Hoi Allemaal,

Wie kan mij helpen aan de ouders van

Marinus Franciscus Mallee of Malee

hij zou geboren zijn te 'sHeer Arendskerke op 8 maart 1876.

Maar helaas, ik kan zijn geboorte daar, maar ook ergens anders, niet terug vinden.

Marinus Franciscus was gehuwd met Henriette Maria Berhitoe geboren 25 augustus 1892 te Koetaradja, NI. De huwelijksdatum is mij onbekend.

Wie helpt me een handje in de goede richting?

Alvast bedankt

Marianne

• Patsy

Hallo Marianne,

Ik kan je niet helpen met de ouders, maar ik heb wel een trouwdatum en een geboortedatum gevonden. In het Nieuw adresboek van geheel Nederlandsch Indie staat :

Groot Atjeh(Koeta Radja)

12 7 1907 Marinus Franciscus Malee met Henriette Maria Berhitoe.

25 7 1907 geboren Willem Mozes Jacobus Malee. Geen gegevens van ouders vermeld.

mvg,

Patsy

• Mar.

Hoi Patsy,

Dit is ook geweldig!

Ik heb nog niet van het “nieuw adresboek Nederlands Indië”gehoord. Via welke website kom ik daar op?

Heel erg bedankt!

Marianne

• Patsy

Hallo Marianne,

Dit staat niet op een website, hoor! De adresboeken staan op de dvd van de Almanakken van Nederlands Indie 1815-1942.

mvg

Patsy

• Annemarie Verburg

Gevonden op de site van de gemeente Goes:

Persoonsdetails: Record 73 van 166

Gemeente: 'S-HEER ARENDSKERKE

Aktejaar: 1876

Gegevens over het kind

Achternaam kind: Mallé

Voornaam kind: Marinus Franciscus

Geboortedatum kind: 08/03/1876

Wijknummer: 0

Gegevens over de ouder(s)

Vader

Achternaam: Mallé

Voornamen: Willem Johannes

Handtekening: J

Vader is aangever: J

Moeder

Achternaam: Goosen

Voornamen: Stoffelina

• Marianne

Hey Annemarie,

Dit is geweldig, dank je wel. Ik begrijp alleen niet waarom ik hem in het Zeeuwse archief niet tegenkwam. Maar hier ben ik erg blij mee, kan nu weer verder!

En Patsy, ook enorm bedankt. Hoe kom ik aan die CD's die je noemde? Zijn die ergens te bestellen?

Beide nogmaals bedankt!

Marianne

• Patsy

Ik denk via cbg. Ik kreeg de dvds kado, dus ik weet het niet zeker.

mvg,

Patsy

• Marianne

O.K. ik ga informeren. Nogmaals heel erg bedankt.

Marianne

• Marianne

Hoi Patsy

Ik probeer de CD's te achterhalen, maar ben er nog niet helemaal uit. Heb ze nog niet gevonden. Ik heb het nu opgevraagd bij de stichting Indisch Familie archief, maar heb nog geen antwoord gekregen. Even afwachten dus nog.

Mag ik in die tussentijd aan jou vragen of er op de CD's soms ook het overlijden staat van Marinus Franciscus Mallee(Malee)? hij was geboren 8 maart 1876 te 'sHeer Arendskerken of het overlijden van zijn vrouw? Henriette Maria Berhitoe, geb. 25 augustus 1892 te Koetaradja? Zijn vrouw was erg jong, bijna 15 jaar als zij in het huwelijk treden op 12 juli 1907 te Koetaradja en zij bevalt ook binnen 14 dagen van een zoon. Hadden zij nog meer kinderen dan Willem Mozes Jacobus geb 25 juli 1907 te Koetaradja? Was Marinus Franciscus misschien eerder getrouwd?

Veel vragen hé? Maar dat huwelijk roept ook zoveel vragen op en ik ben al zo'n tijd op zoek naar antwoorden. Dat ik nu alle mogelijkheden aangrijp. Ben benieuwd of je me verder kan helpen. Alvast Bedankt!

Marianne