Hallo Jan,
Afgezien van de drie erkenningen (zie antwoord aan Marianne) heb ik verder geen andere vermeldingen kunnen vinden in Kota Radja. Wel heb ik rond dezelfde tijd een familie Berhitoe in Banda gevonden met een Jacob Abraham Berhitoe getrouwd met een Johanna Levina Daniels. Deze gegevens komen van de dvd van het IGV.
Huwelijks register van Banda.
22 Oktober 1881 - WILLEM FREDERIK ALEXANDER BERHITOE, geboren 16 December 1852, zoon van JACOB ABRAHAM BERHITOE en JOHANNA LEVINA DANIELS, beiden overleden, met NIA FRANCINA GOSSELING, geboren Banda Neira 24 Januari 1862, dochter van JOHAN LEONAARD GERARDUS GOSSELING(oud 46 jaar)en de inlandse Christenvrouw JOHANNA ALBERTINA JACOB.
7 September 1886 -Willem Frederik Alexander hertrouwde met Adriaantje Gasper, geboren Banda Neira 15 Augustus 1867, dochter van Willem Everhard(oud 54 jaar) en Frederika Dolphina Montanus(oud 39 jaar)
Dit zijn grafschriften op de grote Christelijke Begraafplaats in Banda
Ter nagedachtenis van W F A Berhitoe / Uit liefde van zijn echtgenoote / Nia Francina Gosseling / met wie hij sinds 22 Oct. 1881 / voor eeuwig en altoos is verbonden / geboren 24 Jan. 1862 en Overleden 14 Dec. 1883 / Diep getreurd door allen die haar kenden.
Hier rust / weduwe Adriaantje Berhitoe - Gasper / geboren 15 Aug. 1867 en overleden 21 Juli 1927
Hier rust / W F A Berhitoe, geboren den 16 Dec. 1852 en overleden 4 Jan. 1898
Ik heb verder geen gegevens maar het zou best kunnen dat Joseph en Willem Frederik Alexander broers waren en dat de Jacob Abraham getrouwd met Johanna Levina Daniels de ouders zijn. Helaas geen bewijs kunne vinden van deze relatie. Levina de tweede naam van Johanna Daniels komt wel voor in de erkenning van Adriana Geertruida Levina in 1883 in Kota Radja.
Ik ben verder nog terug gegaan in de Almanakken en alleen in de jaren 1850 t/m 1852 een Berhitoe gevonden zonder voornamen in Soerakarta.
Als je denkt dat deze Berhitoe's familie van mekaar zijn en je wil nog meer info hebben wil ik wel verder kijken. Alleen het zijn de gegevens van 1880 t/m 1940.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt,
mvg
Patsy