Louis Frederik Jautze

• Marianne

Hallo Allemaal

Ik ben op zoek naar Louis Frederik Jautze, geboren 24 november 1843 als zoon van Louisa Frederika Jautze. Als vader wordt Nicoaus Bakker genoemd en Louisa is ca 1850 ook met Bakker gehuwd, maar Louis blijft Jautze als voeren. Het laatste wat ik van hem vond was:

Uit het algemeen politieblad 1864.

Jautze, Louis Frederik geboren te Brielle, 24 November 1843, laatst wonende te Schiedam. Is in November 1862, met het schip “Caroline” kapitein H. Breufs, op avontuur vertrokken naar de Middellandsche Zee en nog niet teruggekeerd.

Nu weet ik niet waar ik verder kan zoeken. heb het al geprobeerd onder de naam van de kapitein maar kan daar niets op vinden. Ik heb het geprobeerd op naam van het schip maar ook daarvan kan ik niets vinden. Ik weet ook niet goed waar ik daarvoor moet zijn.

Wie helpt mij verder? Wie heeft tips voor mij?

Alvast héél erg bedankt

Marianne

• Marianne

Onderzoek op boot, kapitein levert niets op. Ook de monsterrollen en het scheepvaartmuseum waar het schip geregistreerd staat leveren niets op.

Waarschijnlijk is Louis in Engeland gestrand, zijn moeder is daar een paar keer naar toe geweest. Maar ook in Engeland kan ik geen Jautze vinden.

Hierbij vraag ik nogmaals uw hulp.

Alvast bedankt

Marianne