trouwinschrijving 1767 Leiden

• brouwer

GEZOCHT in register te LEIDEN jaar 1767.

Wie kan mij helpen aan de aanvullende gegevens bij huwelijksinschrijving van

Adrianus (Adriaan) ? Brouwer en Sara Timmermans inschrijfnummer 263

te Leiden. wellicht eerder gehuwd en mogelijk nog daarvoor, totaal 3 of 4 huwelijken.

• Tukkergirl

op het leidenarchief.nl vind je dit

Bruidegom Adrianus Brouwer , weduwnaar van Stijntje de Hoet , wonend: Middelstegragt

Bruid Marijtje Dirks , weduwe van Pieter van der Velde , wonend: Baatstraat

Plaats Leiden

Datum trouwen 19-08-1752

Datum ondertrouw 04-08-1752

Opmerkingen Getuigen bruidegom: Pieter Brouwer vader Middelstegragt - Getuigen bruid: Lijsbet van der Velde dochter Zandstraat - Marijtje Verkinderen snaar Baetstraet -

en

Bruidegom Adrianus Brouwer , weduwnaar van Lijsbet de Vink , wonend: Middelstegragt

Bruid Stijntie den Hoet , weduwe van Pieter de Ridder , wonend: Oranjegragt

Plaats Leiden

Datum trouwen 15-10-1746

Datum ondertrouw 30-09-1746

Opmerkingen Getuigen bruidegom: Pieter Brouwer vader Middelstegragt - Getuigen bruid: Barber Aelberts snaer Haven - Jacomijntje van Dieren nicht Uytterstegragt - Kinderen wednr: 1 Kinderen wed.: 2 Bruidegom is RK. Achternaam ovl vrouw in orig: Bink. Gewijzigd door onderzoeker.

weet niet of je hier iets aan hebt..

Thea

• Everardus

Hoi Thea,

Ik en anderen hebben reeds behoorlijk veel tijd ingestoken in de vraag van Brouwer.

http://www.stamboomforum.nl/hulp/2/13467/2

Jouw antwoord is Brouwer reeds bekend. Het zou zonde van de tijd zijn om dubbel werk te gaan verrichten.

Het gaat er nu nog om of iemand bij het Regionaal Archief in Leiden wilt kijken naar de trouwinschrijving uit 1767 geref. inschrijfnummer 263 (overigens van mij afkomstig onedrzoek CBG) of er mogelijk bij staat weduwenaar en zo ja van wie weduwenaar. Dat van 3 of 4 huwelijken is eveneens van mij afkomstig.

Gr.

Everardus

• Everardus

De volledige trouwdatum (ref) is:

14 februari 1767, inschrijfnummer 263.

Ik ben benieuwd naar details uit deze inschrijving, wie o wie kan kijken bij het regionaal archief???

Gr.

Everardus

• Tukkergirl

Hoi Everardus

Bedankt voor je tip !

ik had niet in de gaten dat de vraag ook al via stamboomforum de ronde deed.

Jammer dat brouwer hier geen melding van maakt.

anders zoek je dubbel en dat is zonde van de tijd.

Thea

• Jan van Buuren

Wie kan mij inlichtingen geven over de term stamhouders en dit is voor mij belangrijk i.v.m. het onderzoek naar mijn voorouders en er is een stempelzegel aanwezig maar de informatie ontbreekt en gaat het om het geslacht Andries van Buuren en daar voor.

Wie kan mij enige informatie geven.

groeten Jan van Buuren