schriemer

  • anne

    Wie kan me iets vertellen over de fam. schriemer ,mijn vriendin heet schriemer en wil graag meer over de fam horen

  • E.L.Smit

    http://www.meertens.knaw.nl/nfd/detail_naam.php?naam=Schriemer

    Op bovenstaande site wordt een uitleg van de familienaam gegeven.

    E.L.Smit

  • postma akkerman

    hallo, mijn schoonmoeder heet schriemer van haar meisjes naam .Zij kwam uit Ezinge ze had broers Hartje, Hinne, piet. Jan .Jochem en nog zussen Maaike .Bintje .Aukje.en mijn schoonmoeder Sjoukje .De ouders van moeder waren Oene en Eelkje misschien kunnen we U helpen met de speurtocht met vr gr Mevr Postmaanne schreef:

    >

    > Wie kan me iets vertellen over de fam. schriemer ,mijn

    > vriendin heet schriemer en wil graag meer over de fam horen

  • postma akkerman

    hallo vorige week heb ik gereageerd op de naam SCHRIEMER en drukte opE.mailadres verstoppen dit was niet de bedoeling. U mag en kunt mij dus altijd mailen over boven staande naam . Nog even het volgende, fam schriemer van mijn schoonmoeders kant kwam rond 1770 uit Drachten en directe omgeving vr gr mevr postma akkerman

  • anoniem

    Goedemiddag,

    In het rijksarchief in Groningen staan een aantal boeken over de genealogie van de familie/naam Schriemer.

    De volledig stamboom is hierin uitgewerkt door drs.P.J. Schriemer.

    Succes!

  • Hettie

    Hallo,

    Misschien kan ik je vriendin helpen.Mijn moeder was een Schriemer en ik bezit nogal dik stamboom boek met een hoop namen.

    Is ze van de “Friese”of de “Groningse”tak?

    M.vr.g. Hettie

  • tukkergirl

    We zijn nu bijna 2 maanden verder en Anne reageert op geen enkele reactie…jammer, want ze krijgt veel positieve opmerkingen

    Thea

  • Dranoel

    Aangezien ‘Anne’ geen emailadres laat zien, wat gerespecteerd wordt, zou jouw (Tukkergirl) voorstel mooi opgelost kunnen worden door de Webmaster, want hij kan - zeker te weten - de gegevens traceren en Anne verzoeken alsnog te (willen) reageren.

  • libbe

    hoi met tieneke mijn vriend (anne ) heeft in 2008 en bericht voor mij geplaatst over mijn famnaam schriemer, ik wist er niet van en nu zie ik dat ik veel reacties heb ontvangen en daar ben ik heel blij om , maar ik kan nog niet zo goed met de com overweg heb al een paar keer een reachtie gegeven maar iets doe ik fout geloof ik dus ik probeer het nog maals

  • Jeffrey Bijkersma

    postma akkerman Schreef:

    ——————————————————-

    > hallo, mijn schoonmoeder heet schriemer van haar

    > meisjes naam .Zij kwam uit Ezinge ze had

    > broers Hartje, Hinne, piet. Jan .Jochem en nog

    > zussen Maaike .Bintje .Aukje.en mijn schoonmoeder

    > Sjoukje .De ouders van moeder waren Oene en

    > Eelkje misschien kunnen we U helpen met de

    > speurtocht met vr gr Mevr Postmaanne schreef:

    > >

    > > Wie kan me iets vertellen over de fam.

    > schriemer ,mijn

    > > vriendin heet schriemer en wil graag meer over

    > de fam horen

    Hallo

    Mijn moeder heet Henny Schriemer (weduwe van Cornelis Dirk Bijkersma)en haar zuster heette Maaike en Beentje verder had ze een broer die Jochem heette die in de oorlog op jonge leeftijd is gefussilieeerd

    evenals haar vader, verder had ze nog een broer Henk

    Met vriendelijke groet,

    Jeffrey Bijkersma

    Mocht u meer (willen)weten dan zal ze erg blij zijn dit te horen of u info verschaffen