van Hue(d)t

• Menno

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar het exacte geboorte-datum van Enneken van Huet of Huedt. Zij sterft 23-04-1832 te Silvolde (gem. Wisch) in het leeftijd van ong. 64 jaar oud. Afgaande op wat in haar overlijdensakte vermeld staat is dat zij rond 1767-1769 geboren is te Zilvolde (=Silvolde).

Enneken huwde op 21-06-1795 te Silvolde met Garrit-Jan Harterink.

Garrit-Jan wordt ook wel eens als Gerrit-Jan of Gert-Jan geschreven.

Ik kan haar geboorte op geen enkel document terugvinden.

Wie wel?

Groet,

Menno.

• Tonny Thuijs

Genoemd echtpaar heeft een zoon Petrus die naar Petronella genoemd kan zijn. Meer bewijzen heb ik niet gezocht. Dat doe ik later misschien.

In eerste instantie:

Anna, geboren Silvolde, rk~ Terborg 27-1-1767, dochter van Conradus van Huet en Petronella Splethof / Spliethof.

TT (achterkleinzoon van Borkus)

• Simone Delsing

Hallo Menno,

heb via www.achterhoeksarchief.nl gezocht…

Hier staat in bevolkingsregister van Wisch (Register 1, blz. 64)

Geboren in 1769 Enneken van Huet.

Heb je hier wat aan?

Groet Simone

• Menno

Hallo Simone,

Deze Enneken heb ik al nagetrokken; het bleek jammer genoeg niet de juiste te zijn.

Maar gelukkig heb ik inmiddels wel de juiste gevonden, deze werd wel eens als Anna omschreven (bleek achteraf) en is in 1767 geboren.

Toch nog bedankt voor je speurwerk en moeite!

Groeten,

Menno.

• Dranoel

houden jullie er wel rekening mee dat er voor 1811 nagenoeg GEEN geboortegegevens zijn geregistreerd maar DOOPgegevens.

En aangezien de vraagsteller vroeg om exactheid van geboortegegevens zal dat niet meevallen; het komt wel eens voor dat er geboortegegevens worden geregistreerd, maar dan heeft men die tussen de doopregels geregistreerd.