Bastiaan Hofland - Villa Plaswijck

• marina

Hallo,

Misschien dat iemand me kan helpen.

Wie weet of er foto's zijn gemaakt van de huldiging van Bastiaan Hofland van zijn 40-jarige werkcarierre als tuinman op de buitenplaats “Plaswijck” te Hillegersberg.

Als ik het goed heb heeft deze huldiging plaatsgevonden 24-03-1934.

Als laatste werkgever had B.Hofland de familie Loos. Daarvoor waren onder andere zijn werkgever de families De Kat. Swarttouw en Watson. De families De Kat, Swarttouw en Loos hebben gewoond in villa “Buitenlust” te Hillegersberg, wat later werd villa Plaswijck.

Wie weet hier meer vanaf?

Graag hoor ik van u.

broetjes

Marina

• Adriaan

Marina, Waar heb je de gegevens vandaan? De Villa Buitenlust te Hillegersberg is sinds 1921 het raadhuis van Hillegersberg geworden en de ingang van het Palswijckpark lag er naast. Dit park is al jaren en dag van oorsprong een theeschenkerij. Foto's van beide zijn te zien op de site van het Gemeente archief Rotterdam. Als je meer gegevens hebt mail me dan even.

Adriaan

• marina

Beste Adriaan,

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik stuur je even een prive-berichtje

groetjes

Marina

• marina

Beste Adriaan,

Ik wil je even laten weten dat ik contact heb gehad met het familiepark “Plaswijckpark”. Helaas komt Bastiaan Hofland niet in het boek voor.

Ik ga het nu maar proberen om nazaten van het echtpaar C.N.A. Loos - Dina Vis te vinden.

groetjes

Marina