Caspers

• Menno

Beste mensen,

Wie zou mij kunnen verblijden met het volgende:

Ik ben op zoek naar nakomelingen van het echtpaar Mattheus Cornelis Caspers, geboren 1819 te Zutphen, overleden 1892 te 's Gravenhage. Mattheus huwde in augustus 1849 te Vorden met Elisabeth Geurtsen, geboren 1826 te Vorden en overleden 1904 te Scheveningen.

Wat ik tot zover weet is dat alle kinderen mogelijk in Zutphen geboren zijn en het hele gezin later naar 's Gravenhage verhuisd zijn. Bij mij is in ieder geval wel een zoon van dit echtpaar bekend: Jacobus Petrus (geboren in Zutphen 1862 - overleden in Doetinchem 1946), nu ben ik op zoek naar zijn eventuele broers en zussen.

Groet,

Menno.

• aster

Menno

In ieder geval een nakomeling gevonden:

Johannes Everhardus Caspers, opzichter, is op 32-jarige leeftijd op 07-01-1885 te ‘s-Gravenhage (huw.akte 1885/2) gehuwd met Johanna Marianna van der Pouw, 33 jaar oud, geboren ca. 1862 te ’s-Gravenhage, dochter van Johannes van der Pouw en Johanna Meurs

Johannes is geboren ca. 1863 te Zutphen

getuigen huwelijk:

Wilhelmus Johannes Caspers, onderwijzer, 26

Adrianus Vrind, kleermaker, 55

Gerardus Hendricus Antonius van de Wetering, spekslager, 41

Theodorus Kamper, onderwijzer, 40

• Menno

Aster,

Hartstikke bedankt voor deze informatie.

Ik heb er notitie van kunnen maken.

Ik ben benieuwd of er nog meer van te vinden is.

Groeten,

Menno.

• Menno

Inmiddels heb ik in de tijdbestek 1852-1867 in totaal 6 kinderen van deze echtpaar Caspers-Geurtsen gevonden. Ook weet ik nu inmiddels wanneer ze verhuisd zijn van Zutphen naar ‘s Gravenhage en waarvoor. Hiermee sluit ik dit onderwerp af, met dank aan de gemeentearchief van ’s Gravenhage. Bij deze.

Groet,

Menno.