Jacob Jacobsz. Gelock, ook Pategors, uit ca 1525

• André de Hooge

Jarenlang ben ik met stamboomonderzoek bezig geweest; erg leuk en interessant!!!

Mijn overgrootmoeder van moederskant van Marina Geluk (1845 - 1917) en zij is een verre afstammelinge van Jacob Jacobsz. Gelock (geboren ca. 1525).

Jacob Jacobsz. Gelock (Potegors), Jacob Potegors was van 1587 tot 1590 secretaris van Goes, geboren ca 1525 te Kloetinge, overleden ca 1590, begraven ca 1590 te Goes, zoon van Henrich Jansz. Gelock (Pategors) (zie 29248).

Gehuwd op 06-04-1562 met

14625 Pauwelijnken Pauwels, geboren voor 1540, overleden 1584-1590.

Uit dit huwelijk:

1. Jacob Jacobse Gelock, geboren ca 1555 te Kloetinge (zie 7312).

Weet iemand meer over de ouders van deze Jacob Jacobsz. Gelock (ook wel Potegors/Pategors)???

• herman ellermeijer

Beste André de Hooge

Mijn vrouw is een geboren Gelok.Haar grootouders Anthonie Johannis Gelok 1875- 1951 en haar grootmoeder Adriana Marina Geluk1879-1962 hebben dezelfde stamouders.Ik zelf ben al jaren bezig om de diverse stambomen uit te zoeken voor mijn kleinkinderen maar ben ook niet verder gekomen tot Heinrich Jansz Gelock (Potegors). Wel met een aangetrouwde Maria Boogaard en Antonie Geluk 1755-1824. Mocht jij reacties gekregen hebben dan ben ook ik zeer geinteressert.

met een vriendelijke groet,

Herman Ellermeijer

• Ewan

Ook ik ben afstammeling van deze familie en zou eigenlijk hetzelfde willen vinden, maar ik ben bang dat er niet meer gegevens bovenwater te krijgen zijn gezien de bronnen niet verder strekken.

Veel succes en als ik iets vind dat laat ik het weten.

Ewan de Bruin.