Willem Quint/Cornelia Klijnoodt

• Marv

Willem Quint/Qwint trouwt met Cornelia Kleinoodt/Kleinoot/Klijnoodt. Overlijden van Cornelia is 21-11-1837 te Mijdrecht op de leefdtijd van 56 jaar. Geboorte en herkomst van Willem is niet of moeilijk terug te vinden mogelijk door verschillende schrijfwijzen van zijn achternaam. Wel gevonden een overlijden van Willem op 28-08-1846 te Mijdrecht als zoon van Gerrit/Geurt Quint en Neeltje Knikman. Bij zijn overlijden is hij echtgenoot van de veel jongere Maria Elizabeth Veldkamp. Zij zijn gehuwd in 1838 te Mijdrecht.

Mogelijk dat bovengenoemde Willem en Willem dezelfde zijn. Echter bij huwelijk met Veldkamp staat niet dat hij weduwnaar is.

Wie weet raad ?

Groet,

Mar

• Annemarie57

Vermoedelijk is het inderdaad dezelfde. Het beste kun je dus de huwelijksacte van Quint - Veldman in gaan zien en de huwelijksbijlagen (als die bewaard zijn gebleven) want daar moet dus echt uit op te maken zijn of hij al dan niet weduwnaar was van Cornelia. Niet alle archieven hebben die extra informatie verwerkt in Genlias.

• Marv

Bedankt voor je tip Annemarie. Ik veronderstelde dat dit altijd in de trouwakte (dus ook op Genlias) staat als iemand als weduwnaar trouwt. Ik ga de huwelijksbijlagen en trouwakte opzoeken/opvragen.

Groet,

Mar

• Ad G. Kooiman Azn

Vorige 2 pogingen ongedaan maken svp.

Beste Marv,

Het nageslacht van Willem Quint laat zich maar moeizaam uit het

archivale stof peuteren, (althans in mijn geval).Te L huwt op 15-05-1746 Willem

Geurtsz Quint, geb. Rijswijk (N.B.) Overl. verm. L. 01-08-1783, zn v Geurt ?? en ??

met Neeltje Cooijman, ged. L 24-09-1724, dr v Adrianus C en Trijntje Cruick.

Zijn deze 2 Willempjes te koppelen middels enig na- dan wel voorgeslacht????

Uw oproep is inmiddels ENIGE dagen oud maar heeft naar ik hoop uw belangstel-

ling nog niet verloren. Wellicht kan hier de ene hand de andere helpen!?!?

Met vriend. groet, AGKAzn.

• Marv

Beste Ad G

Haha de oproep is inderdaad ENIGE dagen oud. Toevallig dat ik weer eens op het prikbord keek.

Inmiddels veel informatie van Quint verzameld maar nog niet in de gelegenheid geweest om dit in de archieven te verifieren.

Wellicht dat we elkaar op de goede weg kunnen helpen.

Met vr. groet