Familie Vollenhouw en Peperkamp

• Jerry N. J. Vondeling

Beste mensen,

Ik zit een beetje vast in het zoeken naar gegevens van mijn stamboom. Alle takken rijken tot 5 generaties terug en dan houd het bij mijn overgrootouders aan mijn vaders kant op.

Wie kan mij een handje op weg helpen of heeft informatie voor mij?

Mijn overgrootmoeder was Elisabeth Vollenhouw (mijn oma's moeder) geboren op 20 februari 1908. In haar tweede huwelijk gehuwd met Nicolaas Straver. Ik kan niets over haar ouders of voorouders vinden. Alhoewel Genlias wel vele hits geeft op de naam Vollenhouw, maar zonder haar ouders kan ik dit niet aan onze familie koppelen.

Hetzelfde geld voor mijn betovergrootvader aan opa's kant. Over hem is behalve zijn naam bij mij niets bekend. Hij heette Adrianus Peperkamp en was gehuwd met Jacoba Nicolina Hofman (of Kooyman). Hun dochter, Petronella Maria Peperkamp (1896 - 1995) was mijn overgrootmoeder. Vermoedelijk komt deze familie uit de omgeving van Delft of Rotterdam. Ik zelf woon in het noorden des lands en ben niet in de gelegenheid de archieven daar te onderzoeken. De meeste gegevens heb ik achterhaald door met verschillende mensen te mailen en door familie navraag.

Ik hoop dat jullie wellicht wat informatie voor mij hebben.

Met vriendelijke groeten,

Jerry Vondeling

• Nico

Hallo Jerry,

Heb je al op onderstaande link gekeken?

grtzz. Nico

http://gw4.geneanet.org/index.php3?b=peperkmp&lang=nl;pz=louise;nz=peperkamp;ocz=17;p=adrianus;n=peperkamp;oc=1

• Jerry N. J. Vondeling

Beste Nico,

Bedankt!, deze website kende ik nog niet! wellicht dat ik hiermee een stuk verder terug kan. Ik heb destijds mijn opa en oma gevraagd, maar zij konden mij niet meer informatie geven dan de informatie in mijn eerste bericht dus vandaar dat ik het hier maar eens probeerde.

Nogmaals dank! en groeten,

Jerry

• Patsy

Hallo Jerry,

Heb je al wat gevonden over Peperkamp op geneanet.org? Zoniet, kijk eens op……

http://www.gemeentearchief.rotterdam.nl/content/index.php?option=com_wrapper&Itemid=57

Gevonden Adrianus Peperkamp:

Adrianus Peperkamp,geb. Arnhem, zoon van Adrianus Peperkamp en Petronella Delno trouwde op 10 feb 1897 in Rt, met Jacoba Wilhelmina Kooyman.geb. Doesburg

op 19 maart 1894 is geb. Carolina Adriana Peperkamp, erkent op 10-feb. 1897 door ouders. Zij was voorheen bekend als Kooijman.

op 28 nov 1896 is geb. Petronella Maria Peperkamp, erkent door ouders op 10 feb 1897

Hierna trouwde hij op 7 juni 1916 met Wilhelmina Hofman.

mvg

Patsy

• Jerry N. J. Vondeling

Beste Patsy,

Bedankt voor je bericht, maar met behulp van de gegevens op geneanet, waar Nico mij eerder op wees heb ik de Peperkamp familie, vanaf mij gezien, 10 generaties terug kunnen voeren. Nu hoop ik nog het zelfde te kunnen doen met de familie gegevens betreffende Vollenhouw. Dan ben ik in mijn rechtstreekse lijnen klaar.

Afgezien van de familie van de vrouw van mijn betovergrootvader Jan Vondeling. Zij was Rewertje Eintje van Dettum en was in 1875 geboren in Emden. Dus dat zal ik ergens uit Duitsland moeten zien te halen.

Nogmaals dank,

en vriendelijke groeten,

Jerry Vondeling

• john f

hallo jerry

in alkmaar en omgeving wonen veel “peperkamp”

groetjes

john f sr - amsterdam

• Jerry N. J. Vondeling

Beste John,

Bedankt voor je bericht, maar met de gegevens welke mij eerder gegeven zijn heb ik mijn rechtstreekse lijn al kunnen terugvoeren tot enkele generaties terug.

Ik ben nu nog bezig met de familie van Dettum, van oorsprong uit Emden Duitsland.

Daarvoor heb ik nu contact met een heer van Dettum uit Emden, die daar voor mij, en voor zichzelf, in de archieven gaat kijken.

Wellicht ga ik later nog eens alles verder uitbreiden terug naar het heden.

Groeten,

Jerry

• Bianca Peperkamp

Hallo,

Ik ben Bianca Rebecca Peperkamp.

Ik stam of van Franciscus Hendrikus Peperkamp van de sigaren fabriek te Beverwijk.

M.V.G Bianca

• Jerry N. J. Vondeling

Dank je wel Bianca,

voor je bericht, ik heb zelf (nog) geen Franciscus Hendrikus Peperkamp in mij familie gegevens staan.

Ik kan dus helaas deze gegevens nog niet aan onze familie stamboom koppelen.

Ik kom de naam Peperkamp tegen 4 generaties vanaf mij verwijderd.

In Juni 1920 trouwt Petronella Maria Peperkamp met mijn overgrootvader Johann Gerrit Vondeling.

Misschien kom ik jouw lijn ooit nog eens tegen en kan ik die aan mijn gegevens koppelen.

Groeten,

Jerry

• TPP

Petronella Maria Peperkamp is de dochter van Jacoba Wilhelmina Kooijman (geboren 21-09-1870 te Doesburg, overleden voor 1920). Haar ouders zijn Gerrit Kooijman en Carolina van den Broek. Bij het huwelijk (10-02-1897 Rotterdam) van Jacoba Wilhelmina Kooijman met Adrianus Peperkamp (geboren 16-10-1860 Arnhem, overleden 08-05-1952 Rotterdam) is Petronella als kind erkend en heeft ze de naam Peperkamp gekregen. Adrianus Peperkamp is de zoon van Adrianus Peperkamp (geboren 26-01-1819 te Druten, overleden 17-09-1911 Nijmegen) en Petronella Delno (geboren 28-03-1823 Druten, overleden 28-02-1890 Nijmegen). Huwelijk 09-02-1844 Druten. De ouders van Petronella Delno zijn Cornelis Delno en Wilhelmina van Gisteren. De ouders van Adrianus Peperkamp zijn Jan Peperkamp (geboren 13-01-1872 Druten, overleden 25-03-1866 Druten) en Joanna Jacobs (geboren 17-02-1786 Wijchen, overleden 06-12-1861 Druten). Huwelijk 19-04-1815 Druten. De ouders van Joanna Jacobs zijn Bernardus Jacobs en Petronella Gerrits (geboren 1749 Wijchen, overleden 10/04/1838 Wijchen. De ouders van Jan Peperkamp zijn Egidius Peperkamp (gedoopt 17-05-1751 Deest, overleden 29-11-1820 Druten) en Joanna Ariens (geboren 1748 Druten, overleden 26-05-1829 Druten). Gehuwd op 01-06-1778 Druten. De ouders van Joanna Ariens zijn Arie Teunissen en Maria Jansen van Merwijk. De ouders van Egidius zijn Hendricus Peperkamp en Alegonda Dillissen.

Ik zou zelf graag een overzicht willen hebben van de nakomelingen van Petronella Maria Peperkamp en Johann Gerrit Vondeling. Ik ben zelf (onder andere) met de Peperkampnazaten bezig.

Groet, Taco