Beste mensen,
Ik zit een beetje vast in het zoeken naar gegevens van mijn stamboom. Alle takken rijken tot 5 generaties terug en dan houd het bij mijn overgrootouders aan mijn vaders kant op.
Wie kan mij een handje op weg helpen of heeft informatie voor mij?
Mijn overgrootmoeder was Elisabeth Vollenhouw (mijn oma's moeder) geboren op 20 februari 1908. In haar tweede huwelijk gehuwd met Nicolaas Straver. Ik kan niets over haar ouders of voorouders vinden. Alhoewel Genlias wel vele hits geeft op de naam Vollenhouw, maar zonder haar ouders kan ik dit niet aan onze familie koppelen.
Hetzelfde geld voor mijn betovergrootvader aan opa's kant. Over hem is behalve zijn naam bij mij niets bekend. Hij heette Adrianus Peperkamp en was gehuwd met Jacoba Nicolina Hofman (of Kooyman). Hun dochter, Petronella Maria Peperkamp (1896 - 1995) was mijn overgrootmoeder. Vermoedelijk komt deze familie uit de omgeving van Delft of Rotterdam. Ik zelf woon in het noorden des lands en ben niet in de gelegenheid de archieven daar te onderzoeken. De meeste gegevens heb ik achterhaald door met verschillende mensen te mailen en door familie navraag.
Ik hoop dat jullie wellicht wat informatie voor mij hebben.
Met vriendelijke groeten,
Jerry Vondeling