Latijns

• Tim

Hallo

Ik heb heel wat kleine, 2 regelige aktes die in het latijns zijn geschreven uit de jarne 1500-1800. Wie kan latijns en zou deze voor mij kunnen vertalen?

Alvast bedankt.

Mvg, Tim

• Jan Adriaan Vilijn

Tim

Weet U iets van de geschiedenis van het plaatsje Filain in Frankrijk tussen Vesoul en Besancon, met chateau de Filain? Heb in dit schitterende kasteel een rondleiding gekregen. Heel imponerend.

En Maximiliaan Vylain, Baron de Rassenghien, geb.? overleden 1583, Stadhouder van Vlaanderen, voorzitter Raad van Geldmiddelen, een der rijkste en aanzienlijkste edelen van Vlaanderen, afstammeling van de Burggraven van Gent. Er wonen nu nog meer dan 1600 Vylain personen in Belgie.

Ik heb de geschiedenis van de zuidhollandse Vilijnen op schrift maar wil mijn nog verdere achtergrond leren kennen.

• Jerry N. J. Vondeling

Beste Tim,

Ik heb hier een woordenboek Latijn - Nederlands staan, wellicht kan ik je een eindje op weg helpen?

Met vr. gr.

Jerry

• Bertus

Hallo Tim

Op deze site een woordenwoek latijn naar nederlands en genealogische woorden en hun betekenis.

Het is altijd leuker om het zelf proberen op te lossen.

http://www.genealogieonline.nl/woordenboek/genealogisch_woordenboek_andre_dumont.pdf

Succes Bertus

• Jerry N. J. Vondeling

Ook dat is een mogelijkheid