Fotograaf WEISE Enschede

• pim

Ik bezit een foto van een gezin, gemaakt in het atelier van P.Weise in Enschede. De foto is van tussen 1900 en 1915. Om erachter te komen wie er op staan, wil ik de foto eerst nauwkeuriger dateren. Wie beschikt er ook over een of meer foto's uit dat atelier in die periode, waarvan de datum wel bekend is, om te helpen bij die datering?

• Marijke

Hoi,

Je kunt kijken op de onderstaande links. Daar staat meer over oude fotografen:

http://nies.liacs.nl:1860/

Een gedateerde foto van Weise komt uit 1913.

Veel succes

• pim

Marijke, heel erg bedankt. Dat was nou precies de tip die ik nodig had. Aan de hand van wat ik daar vond kon ik mijn foto tot op het jaar dateren (1912).

• Jaap Pott

Het lukt mij helaas niet de door Marijke genoemde site te openen. Waar kan dat aan liggen? Heb ik meer mogelijkheden?

Bij voorbaat mijn dank voor iedere hulp die me verder brengt in ‘t dateren van foto’s van - ik vermoed - ca 1910.

Met vriendelijke groet,

Jaap Pott

Zutphen

• Hetty Kleinlugtebeld

pim Schreef:

——————————————————-

> Ik bezit een foto van een gezin, gemaakt in het

> atelier van P.Weise in Enschede. De foto is van

> tussen 1900 en 1915. Om erachter te komen wie er

> op staan, wil ik de foto eerst nauwkeuriger

> dateren. Wie beschikt er ook over een of meer

> foto's uit dat atelier in die periode, waarvan de

> datum wel bekend is, om te helpen bij die

> datering?

• Hetty Kleinlugtebeld

Hetty Kleinlugtebeld Schreef:

——————————————————-

> pim Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik bezit een foto van een gezin, gemaakt in het

> > atelier van P.Weise in Enschede. De foto is van

> > tussen 1900 en 1915. Om erachter te komen wie

> er

> > op staan, wil ik de foto eerst nauwkeuriger

> > dateren. Wie beschikt er ook over een of meer

> > foto's uit dat atelier in die periode, waarvan

> de

> > datum wel bekend is, om te helpen bij die

> > datering?

• Hetty Kleinlugtebeld

Ik heb een foto uit 1917 hebt u daar wat aan?

• pim

Zoals ik al eerder schreef, ben ik, wat de datering betreft, wel uit het probleem.

Dus Hetty, bedankt voor je reactie, maar mijn foto was ouder. Ik houd het op 1912.

Ik weet alleen nog steeds niet, wie er op staan. Maar daar kom ik via dit prikbord natuurlijk niet achter.

Aan Jaap Pott: ik weet niet wat er bij jou is misgegaan. Bij mij werkte de koppeling direct.

• Gooitzen Eijzenga

Van fotograaf P.Weise heb k een foto van mijn voorouders.

Op de foto is een logo(otje) te zien van P.Weise Enschede. Westerhagen 39.

Het is waarschijnlijk een trouwfoto rond 1872 de mensen zijn afkomstig uit Utingeradeel een oude gemeente in Friesland).

Ook toen moet deze fotograaf als actief geweest zijn omdat ik me niet kan voorstellen dat deze mensen in Enschede terecht kwamen. Was het misschien een ‘reizende’fotograaf

• richard

hallo ik ben op zoek naar een foto van f.p.weise ,ik den vroeger op de foto gezet door de heer weise ik weet nog dat deze een bochel op zijn rug had.

al vast bedankt gr richard