AaronSalomon van Beusekom

• Hannie van Beusekom

L.S.

Wie heeft nadere informatie over onderstaande familie ?

1 Aaron Salomon van Beusekom. Aaron trouwde met Clara Jacob van Albergen.

Kind van Aaron en Clara:

1 Salomon Aaron van Beusekom, geboren op donderdag 24 maart 1785 in Zwolle. Volgt 2.

2 Salomon Aaron van Beusekom is geboren op donderdag 24 maart 1785 in Zwolle, zoon van Aaron Salomon van Beusekom (zie 1) en Clara Jacob van Albergen.

Notitie bij Salomon: bruidegom besneden door Abraham Izraels; Geb. dat. is besnijdenisdatum

Salomon trouwde, 29 jaar oud, op zondag 4 september 1814 in Groningen met Billa David Levij Schaap, 24 jaar oud. Billa is geboren in januari 1790 in Vollenhoven, dochter van David Levij Schaap en Sara Judiks. Billa is overleden in 1844, 53 of 54 jaar oud.

Kinderen van Salomon en Billa:

1 David van Beusekom, geboren op zondag 20 april 1817 in Groningen .

2 Mozes van Beusekom, geboren op dinsdag 27 juli 1819 in Uithuizen .

Hartelijke groet

Hannie

• Hannie van Beusekom

Ik vond nog het volgende

Salomon Aaron van Beusekom is geboren op donderdag 24 maart 1785 in Zwolle, zoon van Aaron Abrahams Salomon van Beusekom (zie 1) en Clara Jacob van Aalbergen. Salomon is overleden op 8 mei 1864 in Amersfoort.

Notitie bij Salomon: bruidegom besneden door Abraham Izraels; Geb. dat. is besnijdenisdatum

In Blijvers en Passanten’ staat vermeld dat hij in 1826 in Amersfoort de familienaam ARONSON aannam. Daarvoor noemde hij zich van Beusekom. Volgens de volkstelling van 1840 is hij geboren te Amsterdam in 1785 en volgens zijn overlijdensakte is hij geboren in Deventer.

Salomon trouwde, 29 jaar oud, op zondag 4 september 1814 in Groningen met Billa David Levij Schaap, 24 jaar oud. Billa is geboren in januari 1790 in Vollenhoven, dochter van David Levij Schaap en Sara Judiks.

• J. Vreeswijk

Beste Hannie,

Ik heb toevallig vorige week de hele familie van mijn om uit zitten zoeken en kwam ook bij Aaron Abrahams Salomon van Beusekom uit. Ter aanvulling: hij is getrouwd met Clara Jacob van Aalbergen en kregen samen twee kinderen: 1. Salomon Aaron Beusekom / Aronson 2. Mietje Beusekom/ Aronson. Salomon Aaron Beusekom / Aronson nam in 1826 de naam Aronson officieel aan en trouwde met Billa David Levij Schaap. Zij kregen geen 2, maar 6 kinderen. 1. Aaron 2. David 3. Mozes 4. Saartje 5. Abraham 6. Leon Jehoeda Aronson. Leon Jehoeda Aronson (1830-1910) trouwde met Rebecca van dam (dochter David van Dam en Hanna Lammert) en zij kregen 9 kinderen samen, waaronder David Aronson(1878-1942). Hij trouwde met Frederica Cohen (dochter van Abraham Nathan Cohen en Sara Boom) en zij kregen samen een zoon, Leon David Aronson. Deze trouwde met Johanna van Zon, (de moeder van mijn oma). Zij overleed p 24-jarige leeftijd aan leukemie. Leon David Aronson stierf in Oud-Leusden. Leon David Aronson en Johanna van Zon kregen samen een kind: Clara Aronson (1935)