Hendrik Ter horst en Ingetje Monster

• Martine Ottolander-Terhorst

Deze vraag heb ik een hele tijd geleden ook al eens gesteld maar helaas geen antwoord op ontvangen…….

Wie weet wie de ouders zijn van Hendrik Ter horst???????? en eventuele broers en zussen??????

Hendrik Ter horst/Terhorst ook wel Dirk Ter horst/Terhorst

Geboren : 1772 in Puttershoek

Overleden : 14 April 1821 in Puttershoek

Beroep : kuiper

Getrouwd: 30 September 1800 in Puttershoek met:

Ingetje Andriesd. Monster

Geboren : 23 Juli 1779 in Puttershoek

Gedoopt : 24 Juli 1779 in Puttershoek

Overleden : 29 Juni 1846 in Puttershoek

Ik hoop dat er iemand is die aanvullende informatie voor mij heeft,

Met vriendelijke groet,

Martine Ottolander-Terhorst

• Tinoky

Mag ik vragen hoe u aan het jaar en de plaats van geboorte bent gekomen van Hendrik?

Ik bezit de CD's dopen Z-H en ik vind wel de dopen uit zijn gezin, die plaats hebben in Puttershoek vanaf 1800, maar geen doop Hendrik Horst in de periode 1756-1775 en 1776-1795.

Wat staat er precies in zijn overlijdensakte?

Is er al eens naar de ondertrouw van hem en Ingetje gekeken? Daar staat vaak een plaats van herkomst, niet perse plaats van geboorte maar je weet nooit.

Heb je de dopen van zijn eigen kinderen al wel? Anders plaats ik die hier.

Groet

• Martine Ottolander

Beste Tinoky,

De gegevens van Hendrik heb ik via via. Ik zit eigenlijk te hopen dat deze Hendrik een broer is van mijn stamvader Hermen uit Ameide. Je hebt gelijk m.b.t. ondertrouw en overlijden. Zou je de gegevens van de kinderen hier kunnen plaatsen?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

Martine Ottolander

Alphen aan den Rijn

• Tinoky

Jammer dat zou je namelijk best eens op weg kunnen helpen. Wordt bij stamvader Hermen weleens een patroniem genoemd? Want de vader van Hendrik zou als de vernoemingsregels zijn gevolgd weleens Gerrit kunnen heten.

Hendrik ter Horst en Ingetje Monster

trouw is op 30 SEP 1800 in Puttershoek

Gerritje 09 / 15 MAR/AUG? 1801

Andries 24 / 29 DEC 1802

Ariaantje 26 / 29 JUN 1806

Adriaantje 31 AUG / 11 SEP 1808

Adrianus 12 / 17 JUN 1810

Puttershoek ligt in District 3 Beijerland Pu is dus Puttershoek en daarna volgt boeknummer en pagina. Periode is 1796-1812

In 1811 begon de Burgerlijke Stand, dus de rest van de kinderen zal je in Genlias moeten kunnen vinden.

Succes

• Martine Ottolander

Beste Tinoky,

bedankt voor zover voor je informatie, ik denk dat ik in de kerstvakantie maar weer eens een keertje naar het CBG ga……

Ik hoop dat ik dan meer kan vinden…

Martine