catharina van zal/stadsarchief Amsterdam

• ria t.

ik zoek de ouders van Catharina van Zal geboren in Wesperkarspel op 02-08 1909. Wie wil er eens kijken in het Stadsarchief van Amsterdam

alvast bedankt

ria t.

• carla

Hoi,

Weesperkarspel zul je niet vinden in het Stadsarchief van Amsterdam.

Kijk eens bij Weesp of in het Rijksarchief in Haarlem.

Vriendelijke groet,

• jan

Hallo Ria,

Ik zie dat je heen en weer wordt verwezen wat betreft het archief van Weesperkarspel.

Ik zelf heb nooit in dit archief hoeven zoeken maar als ik naar de site ga van het Stadsarchief Amsterdam en dan via de Archiefbank de inventarissen bekijk onder het trefwoord Weesperkarspel dan zie ik toch echt dat o.a. de Bevolkingsregisters zich in dit archief bevinden.

Kijk ook voor iets meer info op Wikipedia met trefwoord Weesperkarspel.

Vr. gr. Jan

• carla

Er zijn geen gezins of archiefkaarten van Catharina van Zal in Amsterdam gevonden.

Het Rijksarchief in Haarlem bevat de meeste archieven van Noord-Holland inclusief de Burgerlijke stand van Amsterdam.

Dus lijkt mij het zoeken daar het meest zinvolle.

Vriendelijke groet,

Carla

• ria t.

dank jullie wel voor het meedenken/zoeken

ria t.

• Donald engelman

Dag Ria,

Wat een toeval. Ik ben vandaag op het archief geweest en heb Catharina en haar ouders gevonden. Graag zou ik willen weten waarom je naar haar en haar ouders op zoek ben. Ik kan je de gegevens verstrekken. Ik heb het vandaag uitgezocht. Wij zijn als familie ook met de genealogie bezig.Wellicht zijn wij familie. Ik verzoek je mij te mailen zodat wij gegevens uit kunnen wisselen.

Groet Donald d.engelman@upcmail.nl