achternamen den Hollander/Noordijk

• Gerdine

Hallo,

Ik ben aan het zoeken en kom niet echt “een steek vooruit”.:S Ik kom uit de familie's den Hollander en Noordijk.Beiden(mijn ouders) zijn opgegroeid in Fijnaart NB. Ook mijn verdere familie komt daar vandaan(of uit de buurt) en sommige wonen daar nog. Ook ik heb een oom gehad die als doopnaam Jurrie had maar een andere voornaam. Hij is inmiddels overleden. Dit was een bekende familie (niet berucht hoor) vandaar dat ik wat discreet ben.Ook had ik een “opoetje” die Strootman van haar achternaam heete.Wie is bekend met de achternamen; Noordijk, den Hollander, v/d Giessen en oa. Strootman?

Ik heb in de jaren '95 een dame leren kennen op een camping in het midden van het land die met de achternaam den Hollander bezig was. Zij was volgens mij woonachtig in Zeeland en bezig met een stamboom.(over de fam. den Hollander) ik ben haar e-mail adres kwijtgeraakt. Een ieder die mij iets over bijde takken vd familie kan vertellen is van harte welkom!:)

Vriendelijke groet, Gerdine

• Louise.

Hallo Gerdine,

Zo zoeken op de naam Hollander en/of Noordijk heeft weinig zin er zijn er velen met deze achternaam.

Het mooiste zou zijn dat je de geboore gegevens van vermoedelijk je grootouders hebt van voor 1910.

Gegevens geboorte zijn pas openbaar na 100 jaar, met deze gegevens kan je dan verder zoeken op bv.http://www.bhic.nl/index.php?id=10004

Groetjes Louise.

• Jerry N. J. Vondeling

Beste Gerdine,

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik ben tijdens mijn onderzoek naar de verdwenen molens de naam Strootman eens tegen gekomen.

Dit was de naam van de Poldermeester van de Bovenkerker Polder die door 11 molens bemalen werd. De naam Strootman zou veelvuldig voorkomen in het boekje Toen leefde de Bovenkerkerpolder van de wind: Driehonderd jaar molens en molenaars in de Bovenkerkerpolder, geschreven door J. Hoogendoorn, 1995.

Jerry

• Jurrie Noordijk

Beste Gerdine,

mijn naam is Jurrie Noordijk en ben woonachtig in Maastricht. Ik heb de hele familie Noordijk min of meer in kaart gebracht en vermoed dat je een afstammeling bent van mijn opa's oudste broer Jan Noordijk (groentenhandelaar).

Ik bezit veel oude familie foto's en andere gegevens van de familie Noordijk uit Fijnaart die overgerens van Zeeuwse afkomst is.

Als je me een email adres geeft kan ik vanalles hiervan doorsturen.

groet,

Jurrie Noordijk

• mariska den hollander

ik heet mariska den hollander hoi !!!! en doei!!

• Gerdine

Hallo Jurrie Noordijk,

Graag ontvang ik info/beeld/en of ander materiaal over de familie Noordijk.

Wij hebben het over dezelfde fam. want mijn opa was Jan Noordijk de groentenhandelaar.

Ben erg benieuwd naar wat je allemaal te weten bent gekomen.

Vriendelijke groet, Gerdine

gerdinedenhollander@hotmail.com

• Peter Noordijk

Hallo Jurrie,

Ik ben via een collega geattendeerd op je bericht.

Mijn opa Pieter Johannes Noordijk is ook geboren in Fijnaard en komt uit een gezin met alleen maar zonen. Mijn opa is beroepsmilitair geworden en is via Amersfoort, Amsterdam in Harderwijk beland. Daar verblijft hij inmiddels in een verzorgingstehuis in voor zijn leeftijd van ruim 90 jaar redelijk goede gezondheid.

Omdat jij in je bericht meldt dat je allerlei gegevens hebt over de familie Noordijk zou ik graag in aanmerking willen komen voor deze informatie. Mijn opa zou dat ook zeer waarderen. Mijn e-mail adres is: noordijk@solcon.nl. Mochten er kosten aan zijn verbonden dan hoor ik dat graag.

Bij voorbaat dank voor je reactie.

NB: Omdat mijn opa vaak interessante verhalen vertelde over zijn omgekomen broer in de oorlog in Indonesië genaamd Juriaan heb ik mijn oudste zoon (verbasterd) Juriën genoemd. Is hier toevallig sprake van een connectie aangezien Jurrie en Juriën een niet veel voorkomende naam is?

groet,

Peter Noordijk (geboortenaam: Pieter Johannes)